• sarah

Kläppen vs Lofsdalen

Vi har åkt upp till kläppen varje vinter sedan barnen (9 och 11 år) var små. Min mans familj hade stuga där tills för några år sedan (vi har fortsatt hyra efter att den sålts) och han har varit i Kläppen sedan han var 2 år och jag har följt med sedan vi blev tillsammans efter gymnasiet. 
    Vad jag vill komma fram till är att vi älskar Kläppen och ungarna älskar Kläppen. 
    Men av olika anledningar överväger vi Lofsdalen denna vinter. Dels vill våra vänner testa något nytt och dels har vi fått ett erbjudande om ett eventuell stugköp där  och vill så klart kolla in anläggningen innan vi ens funderar på (eller avfärdar) saken. 
    Men det bär emot lite grann. 
    Jag tycker om Kläppen för att det är bra backar, litet och familjärt, mycket barnvänligt. De nackdelar som finns är väl maten på restaurangerna, att man kan backarna rätt väl efter en vecka. 

Min fråga är nu om någon besökt båda ställena, alternativt Lofsdalen och kan berätta lite om hur det är där. Hur är backarna? utbudet av backar? Maten? Aktiviteter utöver skidåkning? Var ska man bo om man vill ha ski in ski out läge?

Hoppas någon orkar svara, tack på för hand. 

Svar på tråden Kläppen vs Lofsdalen