• Vanja

Kötid Rikshem?

Hejsan! Jag bor i en hyresrätt som jag hyr i första hand av Rikshem. Jag har bott i lägenheten i två år nu och skulle vilja byta till en på bottenplan. Igår när jag var in och tittade så hade jag köpoäng en bra bit över 3000 från när jag först registrerade mig. (10 år sedan) jätteglad var jag då jag låg ganska bra till. Men idag när jag tittade så var min köpoäng nere på 767. Alltså som om dom nollade sen jag fick nuvarande lägenheten. Är det rätt lr fel? Har sökt aktivt ett bra tag nu och fick tom ett erbjudande på kontrakt på mina "höga" poäng men helt plötsligt är dom borta??

• Svar på tråden Kötid Rikshem?
  • Linda sis

Varje bostadsbolag har sina egna regler så du får fråga dem. Men de flesta bostadsbolag brukar nolla poängen när man får en lägenhet och sen får man samla nya poäng. Har de ingen intern byteskö du kan ställa dig i?

• Vanja
    Linda sis skrev 2015-09-11 23:37:53 följande:

Varje bostadsbolag har sina egna regler så du får fråga dem. Men de flesta bostadsbolag brukar nolla poängen när man får en lägenhet och sen får man samla nya poäng. Har de ingen intern byteskö du kan ställa dig i?

Tack snälla för svar!

Nej, verkar inte finnas nån sån tyvärr.. :( vad jag får göra är tydligen att hitta någon som vill byta lägenhet med mig men det känns ju hopplöst.. Den är ganska stor och dyr så att någon som har lika stor lr större på bottenplan skulle vilja byta känns inte särskilt troligt. När jag hyrde denna så antog jag att det skulle vara ganska "lätt" att byta efter två år som är gränsen, inte att man skulle få börja om från början igen.. Då hade vi nog inte tagit första bästa utan varit lite mer kräsna.
Svar på tråden Kötid Rikshem?