Av vad du berättar tycker jag absolut att du den här kommande veckan tar kontakt med vårdcentralen, om de inte tar dig på allvar åker du till barnmottagning/barnakuten. Jag är läkare, hade det varit mitt barn - eller ett barn jag fick på min lott att utreda så hade jag:
1) tagit detaljerad anmnes (hur började huvudvärken, hur beskrivs den, var sitter den, när är den som värst, när är den lättare. Förloppet: -har den varit likadan, förvärrats eller förbättrats?
Andra symptom: ljuskänslig, ljudkänslig, synförändringar (dubbelseende, bortfall...), apati, trötthet, personlighetsförändrad, nedsatt kraft, känsel någonstans, balansproblem. Illamående, kräkningar. Morgonsymptom?!
2) Neurologstatus - man testar samtliga nerver som utgår från hjärnan.
3) MR hjärna (som ej ger joniserande strålning - brukar utföras på barn)
Det behöver inte vara mer än migränanfall/hortons/spänningshuvudvärk/att hon gnisslar tänder - MEN huvudvärk på barn; där måste det farliga uteslutas först innan man ställer olika huvudvärksdiagnoser!
Detta säger ja INTE för att oroa i första hand, utan för att understryka vad som måste göras, och att du inte ska ge dig oavsett var läkare på vårdcentralen säger.
Hur länge har hon haft den här huvudvärken dagligen? Har den blivit värre?