• Minchek

    Tecken på tvillingsgraviditet

    Hejsan.. Jag är gravid med 3de barnet och var hos barnmorskan för inskrivning idag dvs vecka 10+3dagar och hon tyckte jag var mycket längre åt gången ime att magen har växt enormt... När hon lysnade på barnets hjärta så trodde hon att jag har tvillingar ime att hjärtslagethördes vid naveln och längst ner i början av slidan så att säga... Hon skickade en remiss till Lund att jag ska få en tid och göra ett tidigt ultraljud... Några tecken på att man väntar tvillingar? Från min sida så är det bara min farbror som har tvillingar och från mannens sida är det ingen.? Kan det verkligen stämma att jag har tvillingar? Tacksam för svar och stöd ????????

  • Svar på tråden Tecken på tvillingsgraviditet
  • Minchek

    Jaha okej.. När fick du veta det då? Kan man redan se om två veckor ungefär när jag kommer få tid? Tack för svar


    Maglan skrev 2015-09-11 22:05:24 följande:

    Jag hade inga som helst tecken på att det var tvillingar. Förutom att jag hade mer ont än vanligt vid ägglossningen. (Har tvåäggs )


  • becka1989
    Minchek skrev 2015-09-11 22:09:16 följande:

    Jaha okej.. När fick du veta det då? Kan man redan se om två veckor ungefär när jag kommer få tid? Tack för svar


    Man kan se det tidigt, gjorde ul nu i vecka 9 för att se ifall det var två vilket det inte var skönt nog. Så självklart kan dom se ifall det är två små. Men om det är enäggstvillingar finns en chans att dom missar då den andra kan hamna bakom.
  • L i n n

    Jag hade inga som helst aningar om att jag väntade tvillingar.
    Både min tvilling- och enlingsgraviditet har varit i stort sett likadana.

    Det var först på RUL som det upptäcktes att de var två.

  • Brinkly

    Jag fick stor mage tidigt (väldigt tidigt) gjorde ett vul i v 6 - två små klumpar! Men även när jag gjorde gravtestet misstänkte jag det gjorde det Bim -4 och + var då starkt att jag tänkte tvillingar!

  • finder
    Minchek skrev 2015-09-11 22:02:37 följande:

    Hejsan.. Jag är gravid med 3de barnet och var hos barnmorskan för inskrivning idag dvs vecka 10+3dagar och hon tyckte jag var mycket längre åt gången ime att magen har växt enormt... När hon lysnade på barnets hjärta så trodde hon att jag har tvillingar ime att hjärtslagethördes vid naveln och längst ner i början av slidan så att säga... Hon skickade en remiss till Lund att jag ska få en tid och göra ett tidigt ultraljud... Några tecken på att man väntar tvillingar? Från min sida så är det bara min farbror som har tvillingar och från mannens sida är det ingen.? Kan det verkligen stämma att jag har tvillingar? Tacksam för svar och stöd ????????


    Hur går det?
  • CissiJissi

    Jag funderar också på om jag går med tvillingar och om det går att veta av tecken.. Rul 12 oktober. Blir spännande att höra om ditt tul om du berättar :)

  • ninajessica

    Jag är gravid efter mitt första IVF-försök, jag är V4+3 och fick två embryon. Jag har mått illa i en vecka nu från och till vilket känns mycket tidigt. Med min son född 09 så mådde jag illa men inte förrän senare i graviditeten. 

    Jag ska boka tid för tidigt VUL (eftersom det är IVF) och det blir i V7 eller V8. Känns spännande!

  • saralopas

    Jag hade inga som helst tecken på tvillingar, gjorde ett VUL i v 8 i samband med ett cellprov och fick då det glada beskedet
    Jag hade nog misstänkt det ändå framöver då magen växer som bara den!

  • ninajessica

    Kan meddela att mina misstankar var korrekta, idag V8 och på VUL var det två fina hjärtslag och två foster i separata hinnsäckar. Otroligt härligt.

    Så i mitt fall: mycket och tidigt illamående = tvillingar!

Svar på tråden Tecken på tvillingsgraviditet