• Lioness13

    Barn och hund lika värda!

    Då är det bevisat att barn och hund är lika värda enligt föräldrar! Genom att studera oxytocin hormonet hur man bondar mellan sin hund och sina barn så är banden lika starka mellan hund-matte/husse och barn-förälder.

  • Svar på tråden Barn och hund lika värda!
  • Mael08

    Är du allvarlig? Så du menar att om ditt hus stod i lågor och du bara kunde rädda en av dem, din hund eller ditt barn, då skulle du alltså lika gärna rädda din hund först? Har du barn själv?

    Påslag av hormonet oxytocin bevisar inte ett dugg, det kan man ju få genom att gosa med en gullig kanin eller kattunge.

  • Guldrosen

    Jag värderar våra barn mer än våra hundar. Men jag förstår vad undersökning syftar på. Den villkorslösa kärleken man får både från sina barn och hundar.

  • jenny99

    Jag själv mäter inte kärleken så.Mina barn och katter är viktiga.

  • Lioness13
    Mael08 skrev 2015-09-12 09:45:49 följande:

    Är du allvarlig? Så du menar att om ditt hus stod i lågor och du bara kunde rädda en av dem, din hund eller ditt barn, då skulle du alltså lika gärna rädda din hund först? Har du barn själv?

    Påslag av hormonet oxytocin bevisar inte ett dugg, det kan man ju få genom att gosa med en gullig kanin eller kattunge.


    Jag har inga barn men hade jag gillat djuren mer ön barnen så klart jag räddat dem. Jag räddar mina djur före andra människor, är det dessutom lag på så.
  • Liten ekorre
    Lioness13 skrev 2015-09-12 09:47:44 följande:
    Jag har inga barn men hade jag gillat djuren mer ön barnen så klart jag räddat dem. Jag räddar mina djur före andra människor, är det dessutom lag på så.
    Villen lag säger att du måste rädda dina djur före andra människor?
  • Mascaraklumpar

    Det finns ju såndär nässpray med oxytocin, annars. Vill man spara lite pengar kan man ju köpa en sån och strunta i både husdjur och barn, om man nu känner att det är just oxytocinnivåerna som räknas.

    Själv anser jag faktiskt att min son är värd betydligt mer än min hund, även om jag älskar dem båda.

  • viseversa

    Haha nej för om man nu måste välja mellan barnen och hunden så väljer man barnen som förälder. Mao värderar man inte hunden lika högt som barnen.

  • Rainbow gg

    Fast jag gissar på att då jämfördes det mellan föräldrar utan djur och djurägare utan barn. För då låter det logiskt.

  • Mael08
    Lioness13 skrev 2015-09-12 09:47:44 följande:

    Jag har inga barn men hade jag gillat djuren mer ön barnen så klart jag räddat dem. Jag räddar mina djur före andra människor, är det dessutom lag på så.


    "Om du hade gillat djuren mer än barnen"??? Herregud, jag hoppas att du inte skaffar barn förrän du har fått lite vett i skallen. Dessutom finns det ingen lag som säger att du är skyldig att rädda dina djur före andra människor, var i hela friden har du fått det ifrån?
Svar på tråden Barn och hund lika värda!