• Jagoda

Gravid? Utslag på ägglossningstest.

Hej.

Jag lovade mig själv att inte analysera och tänka så mycket denna gång. Men nu sitter jag här och skriver ändå.

Jag och min man är nu inne på att försöka "baka nummer 3". Våra två andra barn tog 12 respektive 11 månader att "göra". Så vi är givetvis inställda på att det kan ta tid.

Vi är nu inne på försök 2 och vill höra vad ni tror.

Jag fick utslag på ägglossning 3/9, alltså 9 dagar sedan. (Tål att nämnas att jag har lite oregelbunden mens, ca 30-34 dagar emellan). I förrgår 10/9 och igår 11/9 så kändes en konstig känsla i livmodern/långt ner i magen. Som om något "drog" i livmodern. Kanske kan beskriva det som molande värk. Mina flytningar är ganska så rikliga och vattniga. Men jag har ofta mycket flytningar, så kanske inte så mycket att gå på.

Imorse fick jag plötsligt en stark känsla att testa med ägglossningstest, dumt, jag vet, men tänkte att det egentligen är för tidigt att ens kunna testa och hade inget gravtest hemma. I vilket fall, ägglossningstestet gav fullt utslag.

Vad innebär detta?? Har jag ägglossning igen?? Eller vad händer??

Tack på förhand för svar!

• Svar på tråden Gravid? Utslag på ägglossningstest.
  • Mascaraklumpar

Lh-nivån ligger generellt lite högre efter äl än innan, det är därför det står att man ska sluta testa när man fått positivt. Sen är ju sensitiviteten väl typ 20 iu/ml på lh-testerna medan hcg 2 dagar efter implantationen ligger på typ 2.

• Jagoda

Tack för svar.

Ni tror alltså att det bara är en "efterreaktion" på ägglossningen?

Min tanke var om jag hade ägglossning igen, är det ens möjligt?, eller att det gett utslag för eventuell graviditet eller helt enkelt bara ett felaktigt resultat.

• Jagoda

Så sant så..men bör det inte vara för tidigt att få rätt svar?

Därför kan väl inte heller ägglossningstestet visat utslag på en eventuell graviditet 9 dagar efter ÄL?

• Moneal

Jag fick + för graviditet äl+9 så kan var möjligt att du är gravid! :)

men å andra sidan så har jag hört av en som kan (själv har jag aldrig använt äl test) att dessa test utslag på på alla hirmoner så även vid både graviditet och mens.

Stort lycka till! :)

• Sundaymorning

Fick också positivt med ägglossningstestet innan gravtest och jag är gravid så nog finns det hopp

• Jagoda
    Sundaymorning skrev 2015-09-12 11:35:12 följande:

Fick också positivt med ägglossningstestet innan gravtest och jag är gravid så nog finns det hopp smile1.gif

Vad spännande! När tog du ägglossningstestet? Hur många dagar efter ägglossning och när tog du sedan gravtest?:)

Självklart hoppas man att det sista gången inte skall behöva ta 1 år
  • Jagoda

Förstår inte riktigt det här med livmodertappen, har väl läst att man inte kan avgöra graviditet på livmodertappen själv.

Kände på den nu och det var nästan svårt att nå den, då den var så högt upp, kan inte minnas att jag haft så innan vid mens, då har den varit väldigt låg. Men när den är så hög, är det ett tidigt tecken på att mensen på gång?

• SecretlyMe
    Jagoda skrev 2015-09-12 15:48:37 följande:

Förstår inte riktigt det här med livmodertappen, har väl läst att man inte kan avgöra graviditet på livmodertappen själv.

Kände på den nu och det var nästan svårt att nå den, då den var så högt upp, kan inte minnas att jag haft så innan vid mens, då har den varit väldigt låg. Men när den är så hög, är det ett tidigt tecken på att mensen på gång?

För mig varierar det månad för månad. Inte varit gravid och den pendlar mellan att vara väldigt väldigt låg så att jag når den med fingerspetsen till att vara så pass hög att jag inte når den alls innan mens. Så jag litar inte på att livmodertappen skulle ge något tecken på graviditet.
Svar på tråden Gravid? Utslag på ägglossningstest.