• milania

1åring diarre

Min dotter är 17 månader och hon har varit väldigt lös i magen i ungefär en och en halv vecka. Vi måste byta kläder på henne när hon bajsat för det rinner utanför blöjan. De har skickat hem henne från dagis för hon har diarre men hon mår bra annars.
    Idag var det så mycket att det rann upp för hennes rygg när hon låg ner och ända upp till håret på henne och självklart blev det bajs på täcken och lakan. 
    Till en början trodde vi att det var tänderna för man kan ju bli lös i magen av det. Hon äter inte annorlunda utan som hon alltid gjort och hon har inte blivit lös i magen innan av maten hon äter. Hon är pigg och glad som vanligt. 
    Jobbigt för oss som inte har egen tvättmaskin och vi inte kan tvätta när som. Går åt mycket kläder per dag då hon bajsar 1 till 2 gånger per dag. 
    Nån som vet vad det kan vara?
    Ska till BVC på tisdag så ska höra då. Men någon som haft så här med sitt/sina barn? och kan ge råd :)

• Svar på tråden 1åring diarre
  • Milleman

Jag hade nog velat kolla upp om mjölkallergi. Vår son var inte tydligt dåligt i magen men aldrig bra, sen blev det som du beskriver. Sämre på kort tid och förskolan skickade hem honom. Då upptäcktes mjölkproteinallergi och efter att vi installerat rätt kost blev han så mycket bättre i magen. Tror han fick äta mp-fritt i 1,5 år.

• pigglet

Rotavirus tror jag det heter. Drabbar främst små barn och ger långvarig diarré. Väldigt vanligt.

Svar på tråden 1åring diarre