• Anonym (undrar)

Glömt p-piller - Gravid?

Är det någon som har ätit p-piller på länge och sedan en dag (t.ex onsdag) så glömmer man ta piller på 24 timmar, nästa dag (torsdag) försätter man att ta p-piller och piller man glömde samtidigt och sedan hade sex utan skydd dagen efter man hade tagit 2 piller (fredag)? Om ja, blev ni gravid då?

• Svar på tråden Glömt p-piller - Gravid?
  • Anonym (Komplettera)

Jag vet att jag inte svarar inte på din fråga nu, bortse från mitt svar om du tycker det är irrelevant, men du ska inte ta dubbel dos för att kompensera för missat piller. Nästa gång du glömmer ta ditt p-piller komplettera med kondom istället. I all välmening. Något svar på hur stor risken för oönskad graviditet är nu har jag inte men jag hoppas du slipper.

• Iowhannah

Det där är nog individuellt. Jag missade p-piller lite emellanåt och blev inte gravid (vad jag vet). Dessutom, du har en vecka med sockerpiller, ska man inte kunna ha sex då? Jag tror att de flestas kroppar måste vänja av sig i ett par veckor innan man kan bli befruktad. Sjukt om man lyckades trycka ut ett ägg på de 24 timmar man missat sitt piller...

• Iowhannah

Och ja, jag är medveten om att det finns frögurkor som blivit gravida trots regelbundet användande av p-piller, men jag tvivlar på att det är särskilt vanligt.

Svar på tråden Glömt p-piller - Gravid?