• emzerus

    Blödning med klumpar/strimmor men hcg ökar

    Jag är gravid i v 4+5 och fick positivt gravtest i lördags den 5 september. Ganska så svagt men än dock positivt. I måndags den 7 september tog jag ett CB digitalt test som visade "Inte gravid". Trodde att det kanske var för tidigt för det men sen på tisdagen den 8 september började jag blöda och blödde till i torsdags. Inte några enorma mängder men absolut mer än vad man vill blöda som gravid. Var en del mindre klumpar och små strimmor och tänkte att detta var ett missfall. Isånnafall mitt 4e missfall på 1 år.
    Men när blödningen slutat så tog jag ett gravtest o plusset var starkt, mycket starkare än innan blödning. Sen tog jag ett cb digitalt och fick Gravid 1-2.

    Imorse fick jag gravid 2-3 på cb digitalt. Har gravsymtom kvar för fullt o känner mig verkligen gravid.

    Är det någon som varit med om nå liknade där det faktiskt gått bra?

    Vid mina två senaste missfall så har både symtomen försvunnit samt gravtesten blivit negativa omgående.

    Usch blir inte klok på detta och kvinnoklinikens råd är att avvakta o se. men är ju såå svårt o jobbigt även fast det inte finns mycket att göra såklart. Vill gärna höra era historier/teorier!

  • Svar på tråden Blödning med klumpar/strimmor men hcg ökar
  • emzerus
    Anonym (Samma här) skrev 2016-08-20 22:06:07 följande:

    Hur gick det för dig?


    Det var tyvärr ett missfall...dröjde ca 1 vecka till innan testen visade negativt.

    Är du i samma sits nu?
  • Anonym (Samma här)
    emzerus skrev 2016-08-20 22:42:36 följande:

    Det var tyvärr ett missfall...dröjde ca 1 vecka till innan testen visade negativt.

    Är du i samma sits nu?


    Jag har inte vågat testa alls men har symtom, fick en konstig blödning och en klump i toan :( som varade i 3 dagar men nu har jag fortfarande symtom. Är rädd för att testa om det visar utslag men redan blivit utstött...
  • emzerus
    Anonym (Samma här) skrev 2016-08-20 23:13:05 följande:

    Jag har inte vågat testa alls men har symtom, fick en konstig blödning och en klump i toan :( som varade i 3 dagar men nu har jag fortfarande symtom. Är rädd för att testa om det visar utslag men redan blivit utstött...


    Om jag vore du så skulle jag ta Ett test bara gör att försöka få lite koll. Är det negativt kan det varit Ett tidigt missfall eller så betedde sig mensen lite annorlunda denna månad vilket det ju också kan göra ibland.

    Får du plus skulle jag avvakta ytterligare några dagar o sen ta ett nytt test av samma märke för att se om hcg ökar eller minskar. Ökar det skulle jag ringa barnmorskan för att få bli undersökt o se så allt är okej.

    När hade du din mens/blödning? Vet du när ägglossning var?
  • Maddisen29

    Jag. Blödde mängder

    Klumpar blod., hade smärtor som aldrig för

    Jag visste inte om att jag var gravid.

    Jag blödde så pass mkt att jag kunde knappt stå upp.

    Någon vecka efter börja jag må illa tog ett gravtest och visa positivt.

    På gyn kunde dom se ett foster med hjärta.

    Fick tid nästa vecka, fick besked som oroa mig enormt, fostret hade inte växt som det skulle.

    Fråga doktorn om chanserna var stora att fostret skulle överleva och tyvärr trodde hon inte det.

    Nu är vår flicka 10 månader och allt gick jättebra men vet hur den oron kan vara så lider med er


Svar på tråden Blödning med klumpar/strimmor men hcg ökar