• Anonym (Chippe)

Elvanse adhd medicin, kommer det att vara så här nu?

Hej,

Känner att jag måste skriva av mig lite. Började för 2 månader sen att medicinera med elvanse för min adhd problematik. Medicinen har verkligen haft positiv inverkan på mitt liv. Jag jobbar, tvättar, betalar räkningar, kommer i tid, har börjat umgås med kompisar igen osv.. En annan sak som jag upplever är att jag numera kan bromsa mina impulser genom att tänka efter en extra gång innan jag agerar????. Det mesta känns Mao ganska bra men det är en sak som har blivit helt sjuk, nämligen min sexlust. Jag är så kåt så det är helt galet, tex nu, det bokstavligen droppar försats ur kuken utan att jag rört den.. Jag känner mig smått pervers men kan samtidigt inte låta bli att njuta av kåtheten. Kommer detta att fortsätta eller är det en övergående biverkning?

• Svar på tråden Elvanse adhd medicin, kommer det att vara så här nu?
  • Anonym (6)

Skulle tro det är en övergående biverkan, det är dom flesta....

• Anonym (Också Elvanse men inte särskilt kåt)

Amfetamin är ju känt för att kunna ge ökat sexlust (och uthållighet) men hur många som "drabbas" av detta på Elvanse vet jag inte. En del får snarare problem med lusten eller den sexuella funktionen. Det varierar en hel del vilka eventuella biverkningar man får.

Kul att du har så god effekt i övrigt av din medicin, grattis! Jag började med Elvanse för en vecka sedan och har inte riktigt "fått in rytmen" ännu men jag har positiva förväntningar på att få struktur på vardagen på liknande sätt som du beskriver. Det som ställer till det nu är ökade sömnproblem, som jag hoppas kunna komma tillrätta med.

Jag har inte märkt av någon effekt på sexlusten än så länge, varken upp eller ner. Jag skulle tro/gissa att din överdrivna sexlust kan komma att mattas av med tiden, när kroppen vant sig vid dosen. Gör det bästa av kåtheten så länge, hoppas du inte lider allt för mycket av det!

• Anonym (Oh shit va jobbigt!)

Hur har det gått nu när ytterligare två veckor gått? Hoppas det lugnar ner sig, sjukt jobbigt när lusten blir SÅ påtaglig...

• Anonym (Chippe)

Hej på er,

Det verkar som att den ökade sexlusten Var en biverkning. Ganska tätt inpå att jag postat inlägget om att den ökat kraftigt så började det att klinga av och nu befinner den sig på en normal nivå.

Svar på tråden Elvanse adhd medicin, kommer det att vara så här nu?