• Linsta

    Påhittig överraskningspresent, 50år!

    Hej!

    Mina svärföräldrar (båda två) fyller 50 år senare i höst och en härlig fest för vänner kommer ordnas. Svärföräldrarna har haft som önskemål att "vi" (deras barn+respektive) ska hålla i stora delar av festen och fixa musik mm. Vi kommer ordna fråga quiz + ett par olika små utmaningar/tävlingar under kvällen.

    Men nu till problemet. "Vi" (deras barn+respektive) skulle vilja göra något minnesvärt, en överraskning för jubelörerna. Helst något annorlunda och roligt som gästerna får ta del av under kvällen.

    Har funderat på ett bildspel med gamla bilder men känns lite "dåligt fantiserat".

    Alla förslag mottages gärna, kom gärna med idéer, förslag! Vilka olika överraskningar har skett när ni har varit på fest?? Någon typ av present/underhållning som gett ett gott skratt för alla under festkvällen?

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Påhittig överraskningspresent, 50år!
  • Sandra8978

    Beror ju helt på vad de är för människor men som du säger ett bildspel känns ganska urtjatat.

    Gillar de att stå i centrum? Somliga kanske skulle vilja ha så lite som möjligt av sådant, andra älskar det.

  • Linsta

    Hm, Ne alltså de är inga människor som gillar att stå i centrum själv men ändå humoristiska som gillar dans och skoj. Det känns som att det viktigaste skulle vara att det är något som är gjort med eftertanke och med en personlig touch

  • Tilja

    Kanske det blir lite häftigare om ni gör det mer som en musikvideo än ett bildspel? Eller att ni skriver en egen sång om deras liv (ni kan använda någon välkänd melodi) och sjunger för dem.

    Om ni vill ge någon present så tänker jag att det knappast kan bli mer personligt än en fotopresent.

  • Ful Anka

    Som 50-åring vill man nog helst bara att bli lämnad i fred. Lugn och ro tas nog tacksamt emot.


    This is my life and I don't care
  • athanatos
    Tilja skrev 2015-09-13 17:13:51 följande:

    Kanske det blir lite häftigare om ni gör det mer som en musikvideo än ett bildspel? Eller att ni skriver en egen sång om deras liv (ni kan använda någon välkänd melodi) och sjunger för dem.

    Om ni vill ge någon present så tänker jag att det knappast kan bli mer personligt än en fotopresent.


    Men usch så uttjatat och tacky, ha lite mer fantasi va. Man behöver inte göra exakt samma som alla andra har gjort.
  • Tilja
    athanatos skrev 2015-09-13 17:50:07 följande:
    Men usch så uttjatat och tacky, ha lite mer fantasi va. Man behöver inte göra exakt samma som alla andra har gjort.
    Usch vilken tråkboll. Jag ser inte ens att du har kommit med ett enda förslag själv.
  • athanatos
    Tilja skrev 2015-09-13 17:53:40 följande:
    Usch vilken tråkboll. Jag ser inte ens att du har kommit med ett enda förslag själv.
    Vadå tråkboll, för att jag inte tycker det verkar påhittig att göra något som man har gjort på i princip alla större födelsedagsfiranden sen 1997?
    Men visst om vi ska fortsätta i din stil så kan du få ett riktigt unikt supertips här, dom skulle kunna göra en, är du beredd? En tårta! Kanske t om ha, och nu blir det väldigt påhittigt så det är bäst att du sitter nere, 50 ljus på tårtan!
  • Sandra8978
    athanatos skrev 2015-09-13 17:57:15 följande:
    Vadå tråkboll, för att jag inte tycker det verkar påhittig att göra något som man har gjort på i princip alla större födelsedagsfiranden sen 1997?
    Men visst om vi ska fortsätta i din stil så kan du få ett riktigt unikt supertips här, dom skulle kunna göra en, är du beredd? En tårta! Kanske t om ha, och nu blir det väldigt påhittigt så det är bäst att du sitter nere, 50 ljus på tårtan!
    Vad sägs om en cover på "SJ SJ gamle vän"?
    Det vore nått!
  • Tilja
    athanatos skrev 2015-09-13 17:57:15 följande:
    Vadå tråkboll, för att jag inte tycker det verkar påhittig att göra något som man har gjort på i princip alla större födelsedagsfiranden sen 1997?
    Men visst om vi ska fortsätta i din stil så kan du få ett riktigt unikt supertips här, dom skulle kunna göra en, är du beredd? En tårta! Kanske t om ha, och nu blir det väldigt påhittigt så det är bäst att du sitter nere, 50 ljus på tårtan!
    Vad får du ut av det här? Du tycks tro att du är rolig eller tillför något, men det gör du inte. Du klankar ner på andra och försöker trycka ner dem för att stärka dig själv (?), men du klarar det sämre själv - du vågar inte ens komma med ett eget förslag (av rädsla att någon ska göra mot dig som du själv behandlar andra?).
Svar på tråden Påhittig överraskningspresent, 50år!