Hjälp!! hade ni skiljt er om....
Hej!
Jag är en gift man sedan 5 år tillbaka och har 1 barn. Jag är just nu i svår situation där jag inte vet vad jag ska göra.
Jag har efter äktenskapet ett år tappat känslorna för frun pga flera orsaker men avstått att skilja mig pga barnet och pga att jag inte ville krossa hennes hjärta då hon sagt att hon älskar mig.
Sedan dess har jag haft ett helvete liv, gått från en lyckad man med bra karriär och bra betyg i skolan till en kille som sitter hemma och är deprimerad och har ångest 24/7. Inget jobb, avbrutit studier,går knappt ut med vänner längre och har psykiska besvär.
Jag funderar nu på att skilja mig men är jätte osäker. Osäker på om jag kommer klara av skilsmässan utan att kollapsa helt och hållet. Osäker om inte skuldkänslorna kommer ta kål på mig. Osäker om jag kommer förlåta mig själv om det händer något dåligt med barnet. Osäker om jag kommer kollapsa min frus liv också och krossa hennes hjärta.
Varför jag vill skilja:
#Älskar henne inte
#Attraheras inte av henne
# Ingen kemi när vi pratar
# Har pga flera orsaker tappat tilliten för henne
# Mitt liv har förstörts och antagligen kommer fortsätta förstöras när jag är med henne
Alla dessa punkter är frun medveten om.
Varför jag inte litar på henne är för att hon har ljuget tillräckligt ofta för förstöra förtroendet. Hon har ljugit sedan dag 1 över saker som man inte behöver ljuga om.
Varför jag inte skiljer mig:
#Barnet
#Rädslan för att det kan vara fel beslut. kanske kommer den kollapsar mig eller henne eller förstöra mitt bans liv.
# Är en person som har ett överdrivet(och kanske till och med sjukligt) samvete som gör att jag ständigt har skuldkänslor över saker och ting som en normal människa inte skulle få skuldkänslor över, och den kommer förmodligen att göra att jag inte kommer må bra.
Så vad hade ni gjort istället för mig??
Behöver eran råd tack.