• Anonym (Förvirrad tjej)

Han vill bara va KK... hjälp!

Hejsan!
    Har ett litet dilemma och är tacksam för hjälp. Jag har nyss börjat på universitetet i en ny stad. Redan första kvällen på introduktionsveckorna träffade jag en kille när vi var ute med klassen. Han dansade med min klass på dansgolvet och då han är fadder för ett annat program så lade jag märke till honom. Lite senare samma kväll när jag såg honom igen gick jag fram och hälsade på honom och vi pratade en liten stund. Inget mer med det. 

Två dagar senare på en sittning råkade vi av en slump hamna mittemot varandra vilket såklart ledde till att vi pratade under kvällen. Jag tog även hans nummer och vi tog följe hem tillsammans när kvällen var slut då vi bor nära varandra och det är en bra bit att gå från skolan. Under de två följande introduktionsveckorna träffades vi några gånger. Han skjutsade hem mig på sin cykel, i sin bil, vi tittade på film ihop två gånger och smsade då och då.

När sista dagen på introveckorna var över fick jag äntligen min puss som jag väntat på i 1,5 vecka. Det finns nämligen en regel att faddrar inte får ragga på de nya studenterna under introveckorna. Allting gick bra, vi hängde hela kvällen och jag följde med honom hem när kvällen var slut och sov över hos honom. 

Under de följande tre dagarna smsade vi lite halvdåligt så på måndagen bestämde jag mig för att ta saken i egna händer och ringa upp honom för att fråga om han ville ses. Vi träffades på onsdagen och hade jättekul ihop.Lagade mat, spelade tv-spel, bastade och sen sov jag över. Dagen efter hade jag fortfarande en känsla långt in i bakhuvudet att han inte riktigt var intresserad av mig och jag kände att jag fick väldigt oklara signaler av honom. Min kompis gav mig rådet att konfrontera honom så jag slängde iväg ett sms och frågade om vi kunde ses en stund. Vi bestämde att vi skulle ses på fredagen. På väg hem från skolan får jag ett sms där han skriver att han trots allt ska gå ut under kvällen (han hade tidigare sagt att han skulle stanna hemma) och undrar om jag fortfarande vill ses en stund eller om vi ska ses på söndagen istället. Jag säger att det inte var så viktigt och att vi kan ses på söndagen istället. 

Vi ses vid 14-tiden på söndagen och hänger sedan hela dagen/kvällen och gör som senaste gången vi träffades typiska pojkvän/flickvän grejer som att laga mat ihop och titta på film. Tar under filmtittandet mod till mig och frågar vad han egentligen är ute efter med mig. Han svarar ärligt att han aldrig haft en flickvän och att han inte är intresserad av något seriöst utan något mer "casual". Typ att man träffas och har sex, inte träffas för ofta och inte gör för mycket förhållande grejer när man ses som han så fint uttryckte det. Med andra ord en KK i mina öron. Han sa att vi antingen kunde fortsätta som vi gjort, avsluta det helt eller testa mer seriöst men att det då finns en risk att det kommer ta slut sen. Så nu måste jag bestämma mig för vad jag vill göra. 

Till grejen hör att jag dels rätt så nyligen dumpat mitt ex och dels i princip alltid har haft en kille sen jag var 16 år och därför inte ens vet om jag själv vill ha något seriöst. Så på ett sätt känns "casual" som en rätt bra lösning då jag inte binder upp mig till någon kille. Stämpeln förhållande kan ofta bara komplicera till allting och på detta sättet skulle man kunna få det bästa av ett förhållande utan att faktiskt vara tillsammans. Dock så kan jag inte släppa tanken på att det kanske är en jävligt korkad grej att göra då risken finns att jag blir kär i honom och att jag kanske innerst inne alltid kommer hoppas på att han blir kär i mig. Fast å andra sidan så låter casual lockande då jag inte vill sätta en seriös stämpel på det. 

Ja ni hör ju själva vilken förvirrande situation jag är i. Tanker, tips och råd mottages gärna. Vad skulle du ha gjort? Skulle du ha lekt med elden ?:)

• Svar på tråden Han vill bara va KK... hjälp!
  • Efraim Barkbit

Fin och lite rörande trådstart. Tror knappt du kommer få reda på något här som du inte visste innan. Lita på din egen magkänsla.

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Birgitta02

Varför göra det till ett problem? Häng med honom på de villkoren. Kanske han får känslor för dig, kanske inte. Men pressar du honom lär han dra INNAN han märker vilken fin tjej du är. Häng på och hoppas på det bästa skulle jag säga.

• Anonym (E)

Nu blev jag förvirrad. Du har sovit hos honom två gånger , jag antar att du menar att ni hade sex fast du inte skriver det.

Men att laga mat ihop och se en film tycker du är typiska flick/pojkväns grejer? Jag måste ju säga att ha sex känns mer som en förhållande grej än att laga mat och se film , oj oj vad många pojkvänner jag skulle haft under studietiden då. Du kan ha läst in väl mycket där, men känn efter hur du själv vill ha det för det går att vara helt singel ett tag också utan mer eller mindre stadig kk , och det går att hitta en pojkvän utan förbehåll om du föredrar att ha bästis och kk i en och samma person.

• Analysera mera

Eftersom han själv önskar ett KK-förhållande låter det som att det är där utsikterna för något riktigt underbart är störst.

Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Sommarman42

Men hallå... Det han säger är ju att risken finns att det tar slut om ni satsar på pojkvän/flickvän - och? Ni har känner varandra i några veckor och den risken finns ju alltid! Kära ts, detta är inte ditt ex du känt några år utan en helt ny bekantskap i ett helt nytt skede av livet. Ställ inga krav, lev och se vad det utvecklar sig till.

Anonym (E) skrev 2015-09-14 16:17:33 följande:

Nu blev jag förvirrad. Du har sovit hos honom två gånger , jag antar att du menar att ni hade sex fast du inte skriver det.

Men att laga mat ihop och se en film tycker du är typiska flick/pojkväns grejer? Jag måste ju säga att ha sex känns mer som en förhållande grej än att laga mat och se film , oj oj vad många pojkvänner jag skulle haft under studietiden då. Du kan ha läst in väl mycket där, men känn efter hur du själv vill ha det för det går att vara helt singel ett tag också utan mer eller mindre stadig kk , och det går att hitta en pojkvän utan förbehåll om du föredrar att ha bästis och kk i en och samma person.

Ja, vi har haft sex. Det jag menade med pojkvän/flickvän grejer är att när vi har träffats har inte bara haft sex utan vi har hängt hela dagen och tex lagat mat ihop, tittat på film och spelat spel. När jag tänker mig en KK-relation så tänker jag att man bara har sex men jag är såklart ingen expert. Såhär tänker jag mig.

Om man bara träffas och spelar spel och tittar på film är det en kompisrelation. Om man bara har sex är man KKs. Om man däremot kombinerar dom och umgås hela dagen tänker jag att det är mer ett förhållande. Fast man kan väl vara kompisar som har sex ibland också antar jag.
  • Anonym (H)

Vet att detta inte är så jävla viktigt och att det är creepy att fråga haha, men vilken universitet är det? :O
    Känns som att jag typ "känner igen" den situationen då en kompis till mig har sagt exakt samma sak som du haha!

Anonym (H) skrev 2015-09-14 20:04:29 följande:

Vet att detta inte är så jävla viktigt och att det är creepy att fråga haha, men vilken universitet är det? :O
    Känns som att jag typ "känner igen" den situationen då en kompis till mig har sagt exakt samma sak som du haha!

Smsa kompisen så får vi se om det är jag ;) 
  • Anonym (H)
    Anonym (Förvirrad tjej) skrev 2015-09-14 20:11:21 följande:
    Smsa kompisen så får vi se om det är jag ;) 
    Haha skrev till honom att det är en tjej som skrev på ett forum om hans situation!
    Får se vad han svarar :P
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (H) skrev 2015-09-14 20:13:27 följande:

Haha skrev till honom att det är en tjej som skrev på ett forum om hans situation!

Får se vad han svarar :P

Men hallå.. om det är han, vad elakt mot TS.. :(
  • Sugarsweet

Det här är min åsikt:

Jag tror egentligen att du vill ha något mer och gillar inte tanken på att vara bara kk, ett värdelöst ligg som är en plan b, ett andrahandsval som han skiter i så fort tjejen som får hans hjärta att bulta kommer. Du skriver i din text "Fast å andra sidan så låter casual lockande då jag inte vill sätta en stämpel"....Tror jag inte alls du tycker egentligen. Varför är annars titeln på tråden "Han vill bara vara KK...HJÄLP"?

Hade du varit på samma nivå som honom och tyckt att KK var liksom lagom och okej så hade du inte bemödat dig med att starta en tråd om det tänker jag och framförallt inte funderat så mycket på det. Börjar man fundera en massa så är det ju något som skaver. Sen skrev Birgitta02 "Kanske han får känslor för dig, kanske inte", som att du ska prova att avvakta lite. Men alltså, varför vill någon människa på jorden invänta på någon, för att se om denne kanske kan bli intresserad? Kul att han liksom LÄR sig med tiden att bli intresserad. Inte att han blir det direkt, vilket han skulle ha blivit om han träffat en tjej med stort H och inte tjejen han säger ordagrant till att det bara ska vara casual! Är man intresserad eller känner kärlek vid första ögonkastet och känner "åh henne vill jag ha", då ser man till att det blir så också oavsett vad. Inte säger man väl då att det räcker med casual liksom. Vet t.o.m en del män som lämnar både fru, barn, jobb och bostad för sin sanna kärlek på annan ort. DÄR snackar vi att man är utvald och inget kk eller andrahandsval. Du får givetvis göra som du vill, men jag skulle skämmas och känna mig värdelös om en kille bara sa "casual" till mig.

Svar på tråden Han vill bara va KK... hjälp!