Han vill bara va KK... hjälp!
Hejsan!
Har ett litet dilemma och är tacksam för hjälp. Jag har nyss börjat på universitetet i en ny stad. Redan första kvällen på introduktionsveckorna träffade jag en kille när vi var ute med klassen. Han dansade med min klass på dansgolvet och då han är fadder för ett annat program så lade jag märke till honom. Lite senare samma kväll när jag såg honom igen gick jag fram och hälsade på honom och vi pratade en liten stund. Inget mer med det.
Två dagar senare på en sittning råkade vi av en slump hamna mittemot varandra vilket såklart ledde till att vi pratade under kvällen. Jag tog även hans nummer och vi tog följe hem tillsammans när kvällen var slut då vi bor nära varandra och det är en bra bit att gå från skolan. Under de två följande introduktionsveckorna träffades vi några gånger. Han skjutsade hem mig på sin cykel, i sin bil, vi tittade på film ihop två gånger och smsade då och då.
När sista dagen på introveckorna var över fick jag äntligen min puss som jag väntat på i 1,5 vecka. Det finns nämligen en regel att faddrar inte får ragga på de nya studenterna under introveckorna. Allting gick bra, vi hängde hela kvällen och jag följde med honom hem när kvällen var slut och sov över hos honom.
Under de följande tre dagarna smsade vi lite halvdåligt så på måndagen bestämde jag mig för att ta saken i egna händer och ringa upp honom för att fråga om han ville ses. Vi träffades på onsdagen och hade jättekul ihop.Lagade mat, spelade tv-spel, bastade och sen sov jag över. Dagen efter hade jag fortfarande en känsla långt in i bakhuvudet att han inte riktigt var intresserad av mig och jag kände att jag fick väldigt oklara signaler av honom. Min kompis gav mig rådet att konfrontera honom så jag slängde iväg ett sms och frågade om vi kunde ses en stund. Vi bestämde att vi skulle ses på fredagen. På väg hem från skolan får jag ett sms där han skriver att han trots allt ska gå ut under kvällen (han hade tidigare sagt att han skulle stanna hemma) och undrar om jag fortfarande vill ses en stund eller om vi ska ses på söndagen istället. Jag säger att det inte var så viktigt och att vi kan ses på söndagen istället.
Vi ses vid 14-tiden på söndagen och hänger sedan hela dagen/kvällen och gör som senaste gången vi träffades typiska pojkvän/flickvän grejer som att laga mat ihop och titta på film. Tar under filmtittandet mod till mig och frågar vad han egentligen är ute efter med mig. Han svarar ärligt att han aldrig haft en flickvän och att han inte är intresserad av något seriöst utan något mer "casual". Typ att man träffas och har sex, inte träffas för ofta och inte gör för mycket förhållande grejer när man ses som han så fint uttryckte det. Med andra ord en KK i mina öron. Han sa att vi antingen kunde fortsätta som vi gjort, avsluta det helt eller testa mer seriöst men att det då finns en risk att det kommer ta slut sen. Så nu måste jag bestämma mig för vad jag vill göra.
Till grejen hör att jag dels rätt så nyligen dumpat mitt ex och dels i princip alltid har haft en kille sen jag var 16 år och därför inte ens vet om jag själv vill ha något seriöst. Så på ett sätt känns "casual" som en rätt bra lösning då jag inte binder upp mig till någon kille. Stämpeln förhållande kan ofta bara komplicera till allting och på detta sättet skulle man kunna få det bästa av ett förhållande utan att faktiskt vara tillsammans. Dock så kan jag inte släppa tanken på att det kanske är en jävligt korkad grej att göra då risken finns att jag blir kär i honom och att jag kanske innerst inne alltid kommer hoppas på att han blir kär i mig. Fast å andra sidan så låter casual lockande då jag inte vill sätta en seriös stämpel på det.
Ja ni hör ju själva vilken förvirrande situation jag är i. Tanker, tips och råd mottages gärna. Vad skulle du ha gjort? Skulle du ha lekt med elden ?:)