• looo

Vad köpa till någon som har allt??

Detta ligger säkert i helt fel kategori men...
    En av mina närmaste vänner har precis fått sitt första barn och såklart skulle jag vilja köpa något present till dem.
    Problemet är bara att människan har ALLT! Förberedd till tusen med kläder, flaskor, salvor, pumpar, ja.. Allt.

Kan någon hjälpa mig hitta på något fiffigt som inte är det första man tänker på? Vill gärna ge henne något som kommer till användning, alltså inget tex smycke eller gosedjur.

• Svar på tråden Vad köpa till någon som har allt??
  • Fjärrkontrollen

Nappask kanske?

En udda present jag fick men som jag har gillat massor är ett finare regnskydd till vagnen. Det som hörde till var inte så bra.

Fick också fina ramar att sätta bebiskort i.

Sen gör Done by Deer superfina saker, kolla in dem.

• alexs mamma

Jag brukar köpa något symboliskt till nyblivna Väl förberedda föräldrar. Tex en stjärna i barnets namn (googla på att köpa en stjärna), eller träd i Afrika hos vi skogen eller malariamedel eller annan nödhjälp som kan rädda fattiga barn från Unicef... Det brukar bli väldigt uppskattat...

• Fjärrkontrollen
    alexs mamma skrev 2015-09-14 09:55:32 följande:

Jag brukar köpa något symboliskt till nyblivna Väl förberedda föräldrar. Tex en stjärna i barnets namn (googla på att köpa en stjärna).

Du vet att det bara är en scam va?
  • BCH52

Det som nyblivna föräldrar brukar få brist på oavsett hur välförsedda de är rent materiell och ekonomiskt, det är tid.

Beroende på hur din egen situation ser ut så kan de ge dem barnvaktskuponger där du lovar att ställa upp som barnvakt. Om du inte har den möjligheten och har ekonomiskt utrymme kan du lova att bekosta barnvakt från någon barnvaktsförmedling. Detta blir ju mer en present till föräldrarna än till barnet men det brukar bli väldigt uppskattat av dem.

Svar på tråden Vad köpa till någon som har allt??