• Erik104

VAB men Tandläkare var sjuk

hej
    Gick inte att ringa FK pga överbelastning så jag tänkte höra med er..
    Nu var Tandläkaren sjuk i morse kl 8 då jag anmält vab till alla berörda parter.
    Min dotter alltså och jag är hemma för dagen då det var rekommenderat pga jobbigt ingrepp hos tandläkaren.
    Men nu vabbar vi trotts att det inte blev något ingrepp - hur ska man förhålla sig till detta - min arbetsgivare har tagit in extra personal istället för mig.
    Ska man ta en ledig dag och ljuga för FK eller vad tror ni?

• Svar på tråden VAB men Tandläkare var sjuk
  • Hummeldummel

Fast varför lämnade du inte barnet till omsorg/skola och åkte sedan till jobbet?

vAB kan du inte ta. Isf föräldrapenning eller semester.

Har varit i din sits många gånger och inte kunnat ta TFP.

• Ego Lovers
    Hummeldummel skrev 2015-09-14 15:04:51 följande:

Fast varför lämnade du inte barnet till omsorg/skola och åkte sedan till jobbet?

vAB kan du inte ta. Isf föräldrapenning eller semester.

Har varit i din sits många gånger och inte kunnat ta TFP.

Jo man tar vab när man går till tandläkaren
  • Hummeldummel
    Ego Lovers skrev 2015-09-14 22:29:36 följande:
    Jo man tar vab när man går till tandläkaren
    Ja när man går till tandläkaren ja.

Men om man inte går till tandläkaren pga dennes sjukdom, som TS skriver så kan man inte ta TFP en hel dag.

Har varit i den sitsen många gånger då vården avbokat strax innan och då har vi kunnat ta tiden som vi blir "försenade" till arbetet i TFP. Men inte en hel dag som TS vill göra.
  • mammalovis

Det är ju synd att de inte kunnat meddela igår att tandläkaren skulle vara sjuk så du hade kunnat avstyra allt, sedan har ju en lovad vikarie rätt att få jobba.

Det låter som att Hummeldummel aldrig behöver ersättas på jobbet och då är ju problemet enklare att lösa, men ring fk och fråga. Det är ju inte självklart att det finns föräldradagar eller semester kvar att ta ut heller ... och du har ju tagit vab i god tro att ingreppet faktiskt skulle ske. Det går ju inte förutsätta att tandläkare alltid blir sjuka och inte förbereda med vikarie om man har ett sådant yrke heller.

Svar på tråden VAB men Tandläkare var sjuk