• Obama

    Gravid trots liten sperma mängd!

    Hej! Jag är en kille på 35år som precis som er andra har haft fruktansvärt svårt med att få barn med min fru! Jag och min fru har försökt aktivt i cirka 3 års tid att få till det! När det hade gått 2,5 år ungefär så beslöt vi oss för att kolla upp vad som var fel egentligen! Det visade sig att jag hade avvikelse på spermie antalet! Jag hade bara 4 miljoner spermier och få som simmade bra! Och det kom som en chock för mig! 2 veckor gick och sedan gjorde jag ett nytt prov och det visade 10 miljoner spermier! Det var mer en första än första provtagningen men helt klart ett avvikande svar! Läkaren sa i stort sätt att fixa barn på naturlig väg var inte och tänka på för oss! Jag blev så klart ledsen men jag googlade lite först på vad man bör tänka på för att förbättra produktionen! Det jag gjorde var att jag slutade i stort sätt att duscha varmt och slutade att dricka kaffe helt! Och så började jag att äta mycket grönsaker i form av advokado, morötter, tomat, paprika, sparris mm! Och försökte att få i mig lite c vitamin som banan exempelvis! Sedan började jag att äta zink 25?2 per dag och folsyra 800 ug per dag! Och så försökte jag att sluta tänka på det hela försökte att njuta av livet! Slump eller inte för några dagar sedan så visade sig att min fru var gravid! Ville bara dela med mig utav våran historia! För ingenting är omöjligt trots att förutsättningarna inte var dem bästa! Ett stort lycka till er alla jag vet vad ni går igenom!

  • Svar på tråden Gravid trots liten sperma mängd!
  • Ful Anka

    Det räcker med en...


    This is my life and I don't care
  • dagg03

    Stort grattis! :) Blir alltid så glad över att höra om hur folk som väntat och längtat länge lyckas! :)

  • Vickan I

    Räcker inte alls med en. Vilken okunskap. En som befruktar tillslut, men så enkelt är det inte.

    Grattis ts vad roligt. Min man hade också för få, men här pratar vi under 10000. Vi fick noll chans att bli gravida själva av ivf-kliniken. Men tur det finns hjälp att få!

  • Obama
    dagg03 skrev 2015-09-14 18:12:07 följande:

    Stort grattis! :) Blir alltid så glad över att höra om hur folk som väntat och längtat länge lyckas! :)


    Tack så hemskt mycket!
  • Obama
    Vickan I skrev 2015-09-14 18:34:21 följande:

    Räcker inte alls med en. Vilken okunskap. En som befruktar tillslut, men så enkelt är det inte.

    Grattis ts vad roligt. Min man hade också för få, men här pratar vi under 10000. Vi fick noll chans att bli gravida själva av ivf-kliniken. Men tur det finns hjälp att få!


    Tack så mycket! Jag håller tummarna för er!
  • Obama
    JOHA80 skrev 2015-09-16 17:22:55 följande:

    Jättestort grattis till er Obama! :D


    Tack så mycket
Svar på tråden Gravid trots liten sperma mängd!