• Liverbird91

Barnmorskor i Borås!?

Hej!

Jag plussade i helgen! ???? Detta är första gången för mig och vi är otroligt glada båda två!

Men..

Steg 1 är ju att kontakta en barnmorskemottagning - stämmer det verkligen att det endast finns 1 (!) mottagning i hela Borås? Jag söker och letar som en galning efter vem jag skall ringa - men finner endast Närhälsan på Södra Torget.

Är det någon här som har erfarenheter av dem? Eller har ni gått till någon annan i stan som ni kan rekommendera?

Vill såklart att det ska bli så bra som möjligt men det känns alternativen är väldigt få..?

Kram på er!

Borås barnmorskemottagning barnmorska
  • Svar på tråden Barnmorskor i Borås!?
  • solros68

Det kanske finns någon privat man gå till men då får du betala för det.

Barnmorskemottagningen är väldigt stor så det är många barnmorskor som jobbar där. Funkar bra där, och har väl inget att klaga på förutom att det just är så stort och inte så familjärt som jag hade på min förra barnmorskemottagning.

• Liverbird91
    solros68 skrev 2015-09-14 22:08:12 följande:

Det kanske finns någon privat man gå till men då får du betala för det.

Barnmorskemottagningen är väldigt stor så det är många barnmorskor som jobbar där. Funkar bra där, och har väl inget att klaga på förutom att det just är så stort och inte så familjärt som jag hade på min förra barnmorskemottagning.

Konstigt med så få alternativ men då får jag ringa dit helt enkelt.

Tack för svar!
  • solros68
    Liverbird91 skrev 2015-09-14 22:40:34 följande:

Konstigt med så få alternativ men då får jag ringa dit helt enkelt.

Tack för svar!

Lycka till och grattis till graviditeten!
  • Hajarna
    Liverbird91 skrev 2015-09-14 22:00:13 följande:

Hej!

Jag plussade i helgen! ???? Detta är första gången för mig och vi är otroligt glada båda två!

Men..

Steg 1 är ju att kontakta en barnmorskemottagning - stämmer det verkligen att det endast finns 1 (!) mottagning i hela Borås? Jag söker och letar som en galning efter vem jag skall ringa - men finner endast Närhälsan på Södra Torget.

Är det någon här som har erfarenheter av dem? Eller har ni gått till någon annan i stan som ni kan rekommendera?

Vill såklart att det ska bli så bra som möjligt men det känns alternativen är väldigt få..?

Kram på er!

Borås barnmorskemottagning barnmorska
    Hej :) vi ringde till södra torget, tror det är ända alternativet, tyvärr var det tydligen 5veckors väntetid. Grattis till graviditeten ????
  • Hajarna

Skulle inte vara grattis till graviditeten med massa frågetecken, skulle vara en glad gubbe. Hur mår du? Känner du dig gravid?

• Liverbird91
    Hajarna skrev 2015-09-22 19:14:57 följande:

Skulle inte vara grattis till graviditeten med massa frågetecken, skulle vara en glad gubbe. Hur mår du? Känner du dig gravid?

Tack så mycket! Och grattis till dig också!
    Ja det var lång väntetid, fick tid 27/10... Känns som evigheter!

Ja jag har molvärk varje dag och känner mig ganska orkeslös. Hur är det med dig?
  • Hajarna
    Liverbird91 skrev 2015-09-22 22:49:41 följande:
    Tack så mycket! Och grattis till dig också!
    Ja det var lång väntetid, fick tid 27/10... Känns som evigheter!

Ja jag har molvärk varje dag och känner mig ganska orkeslös. Hur är det med dig?
    Jag känner mig väldigt upp och ner, önskar att jag mådde mer dåligt, låter ju konstigt att man vill må dåligt men man vill ju känna sig gravid, är så nervös för missfall. Har ni berättat för många?
  • Liverbird91
    Hajarna skrev 2015-09-22 22:59:13 följande:
    Jag känner mig väldigt upp och ner, önskar att jag mådde mer dåligt, låter ju konstigt att man vill må dåligt men man vill ju känna sig gravid, är så nervös för missfall. Har ni berättat för många?
    Förstår vad du menar! Men dumt att oroa sig i onödan. Jag tänker "en dag i taget".

Har endast berättat för mina och sambons föräldrar än så länge. Resten av våra familjer får veta i helgen men vi väntar med vänner efter inskrivningen. Du då? Vilken vecka är du i?
  • Hajarna
    Liverbird91 skrev 2015-09-22 23:24:09 följande:
    Förstår vad du menar! Men dumt att oroa sig i onödan. Jag tänker "en dag i taget".

Har endast berättat för mina och sambons föräldrar än så länge. Resten av våra familjer får veta i helgen men vi väntar med vänner efter inskrivningen. Du då? Vilken vecka är du i?
    Hej, vi tar också en dag i taget, jag går in i vecka 8 på fredag om jag räknat rätt, vi har bara berättat det för två nära vänner och en på mitt jobb, annars ingen. Håller på hemligheten lite till! Är så mysigt att vara i bubblan tillsammans med min partner :)
Svar på tråden Barnmorskor i Borås!?