• Anonym (Skild)

Vad gör man med vigselringen?

Nu ligger den där och samlar damm, min fina vigselring. En guldringar med ett antal mindre diamanter. Ska jag fortsätta och spara på den? Eller sälja den?

Jag och min ex-man har inga bittra känslor mot varandra och vi kan nog beskriva oss som vänner. Vi var unga när vi träffades och hade ett stormigt men väldigt kärleksfullt förhållande. Han eller snarare det vi hade är väldigt speciellt för mig och något jag minns med glädje. Vi har en son tillsammans.

Om jag vill sälja den, vart säljer man en ring för att få ut så mycket som möjligt av den? ( är nog inte så mycket guld, mest diamanter)

• Svar på tråden Vad gör man med vigselringen?
  • Brunhilde

Mina ringar fick nytt hem på pantbanken. Minnena sitter inte i ringarna och det var ju inte så att jag någonsin skulle använda dem igen.

• Äppeljuicen

Eller smält om den till ett smycke till er son. Själv sålde jag min förlovningsring jag hade med min förra sambo. Var ändå jag som betalade bådas och även om vi inte är ovänner så kände jag inget behov av att spara den. Ångrar inte mitt beslut.

• Anonym (Mia)

Jag har min farfarsmors gamla vigselring, har den på långfingret. En cool kvinna jag hört flera historier om. Det jag vill säga är att om du inte behöver pengarna så spara ringen tills du fått barnbarn, de kommer säkert uppskatta den.

• Anonym (Jag)

Jag fotade ringen ur alla vinklar, sen sålde jag den hos juveleraren... Ångrar inte!

• viseversa

Jag såg en tjej som hade gjort om en gamal tung till ett hänge som hon hade runt halsen. Jättefint.

• viseversa
    viseversa skrev 2015-09-15 12:33:56 följande:
    Jag såg en tjej som hade gjort om en gamal tung till ett hänge som hon hade runt halsen. Jättefint.
    www.buki.se/
  • Anonym (M)

Spara till dina barn om du har några.

Ni som skriver att ts ska göra om den till ett smycke, ni vet att det inte är ringen som används va? Guldsmeden väger ringen och tar annat guld till smycket. Inget som smälts ner.

• viseversa
    Anonym (M) skrev 2015-09-15 14:44:35 följande:
    Spara till dina barn om du har några.
    Ni som skriver att ts ska göra om den till ett smycke, ni vet att det inte är ringen som används va? Guldsmeden väger ringen och tar annat guld till smycket. Inget som smälts ner.
    Kolla på länken jag la in. JO man kan använda just den ringen.
  • Anonym (M)
    viseversa skrev 2015-09-15 14:46:24 följande:

Kolla på länken jag la in. JO man kan använda just den ringen.

Man använder inte det guldet om det ska smältas. Det blir helt enkelt för dålig kvalité på guldet. Böja och göra infattningar är en annan sak.

//son till en guldsmed och går i lära.
  • viseversa
    Anonym (M) skrev 2015-09-15 15:00:42 följande:
    Man använder inte det guldet om det ska smältas. Det blir helt enkelt för dålig kvalité på guldet. Böja och göra infattningar är en annan sak.
    //son till en guldsmed och går i lära.
    Du kollade inte ens på sidan ellerhur? För där ser man TYDLIGT att man gjort om kasserade guldringar till hängen. Men visst du vet ju bäst! .

Och jo jag vet atgt man itne använder samma guld om det ska smältas men detta var inte nersmälta utan bara omgjorda ringar.
  • Anonym (M)
    viseversa skrev 2015-09-15 15:15:11 följande:

Du kollade inte ens på sidan ellerhur? För där ser man TYDLIGT att man gjort om kasserade guldringar till hängen. Men visst du vet ju bäst! .

Och jo jag vet atgt man itne använder samma guld om det ska smältas men detta var inte nersmälta utan bara omgjorda ringar.

Skrev du något om att smälta från början? Nej så varför ens bry dig om vad jag skrev? Du verkar vara en väldigt otrevlig människa.

Precis som jag skrev, böja och göra infattningar är inte samma sak sim att smälta. Som jag talade om. Så antagligen läste Du inte ens vad jag skrev.
  • Anonym (Sparat)

Min vigselring består dels av min mormors vigselring och min mammas. Så jag har kvar den ifall mina barn vill göra sina vigselringar så småningom av samma guld.

• Anonym (X)

Jag sålde min till Guldbrev. Fick 197 spänn, men det var billigt skit.

Svar på tråden Vad gör man med vigselringen?