Utomkvedshavandeskap hur farligt?
Hej!
Jag fick reda på att jag var gravid i juli, i mitten på augusti fick jag småblödningar och började oroa mig för missfall. Ringde till gynmottagningen som sa att småblödningar är vanliga och inget att oroa sig för men om jag började blöda mer eller om jag skulle få mycket ont i magen så skulle jag ringa igen.
Blödningarna var fortfarande små efter ett par dagar men jag började få ont i magen så jag ringde igen. Då fick jag en tid samma dag.
Då gjorde dom ett vaginalt ultraljud och sa att de kunde se en graviditet men inget levande foster. Jag blev ju såklart väldigt ledsen och började fråga massa frågor men dom sa att de såg för lite för att kunna svara på något och bad mig vänta 1 månad....
Idag efter 1 månad kom jag tillbaka och de gjorde vaginalt ultraljud igen. Denna gången en annan läkare som meddelade att detta inte var någon normal graviditet, utan hon misstänkte utomkvedshavandeskap. De tog ett blodprov och om två dygn ska jag tillbaka igen för att ev. opereras.
Är såklart helt förtvivlad och förkrossad och min pojkvän likaså. När jag kom hem började jag googla på utomkvedshavandeskap och fick se att en vanlig orsak är klamydia? Blev då ännu mer orolig då det verkar som att man kan få mycket svårt att få barn sedan eller tom bli steril? Vilka är era erfarenheter av detta? Känner mig så fruktansvärt orolig just nu.