• Lavemangnus

Präktighetstävling

Det är underhållande att läsa på forumet och i artiklarna här på FL där kvinnor tävlar i PK och präktighet. Som man känner man väldigt tydligt att det är en sajt för kvinnor av kvinnor och så har man en liten pappagrupp för att ha ett kryss i den rutan.

När en man är otrogen är han en idiot som skall brännas på bål men när en kvinna är otrogen så skrivs det otaliga inlägg med tänkbara förklaringar och tillslut är det i alla fall mannens fel då hennes agerande bara var ett symptom på att hon blev försummad.

Jag tror det är bäst att vi som vill att dörren skall gå åt båda håll gör bäst i att söka oss annorstädes så kan präktigheten och manshatet hållas här på FL.

Givetvis kommer det här inlägget bli bortmodererat då det gäller att hålla en trevlig och präktig fasad men censuren på FL är välkänd.

• Svar på tråden Präktighetstävling
  • Aniiee

Tänk, när jag ser saker på forum, attityder, snedfördelningar, fördomar och annat jag inte tycker om eller är orättvisa, då vänder jag inte i dörren, utan jag stannar och belyser och söker en förändring....Om alla flydde i dörren skulle det inte ske någon förändring. 

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Lavemangnus
    Aniiee skrev 2015-09-15 17:38:32 följande:

Tänk, när jag ser saker på forum, attityder, snedfördelningar, fördomar och annat jag inte tycker om eller är orättvisa, då vänder jag inte i dörren, utan jag stannar och belyser och söker en förändring....Om alla flydde i dörren skulle det inte ske någon förändring. 

Här på FL finns det ingen vilja till förändring. En oas för kvinnor 25-35 som vill gnälla ifred. När man kommer med obekväm kritik så blir man bortmodererad  och tillslut blir kontot spärrat. FL har nolltolerans.

Generaliseringar om män är tydligen okej men om kvinnor... ojojoj... då går drevet med facklor och högafflar.
  • Aniiee
    Lavemangnus skrev 2015-09-15 17:45:22 följande:
    Här på FL finns det ingen vilja till förändring. En oas för kvinnor 25-35 som vill gnälla ifred. När man kommer med obekväm kritik så blir man bortmodererad  och tillslut blir kontot spärrat. FL har nolltolerans.

Generaliseringar om män är tydligen okej men om kvinnor... ojojoj... då går drevet med facklor och högafflar.
    Jag har skrivit massor här på FL under ett par år. Mycket av det har varit kritik mot kvinnor, och, män. Jag har sagt till otaliga kvinnor och män att skärpa sig, växa upp, dra tummen ur. Jag har generaliserat om män, kvinnor, barn, hundfolk, tokstollar, religiösa fanatiker, jag har kallat folk för idioter, jag har grälat, jag har tipsat, jag har förklarat och jag har anmält hundratals inlägg för allt möjligt, framför allt reklam, ot och personliga påhopp. Jag har även tydligt berättat för personerna det gäller att och varför jag anmäler ett inlägg.

Guess what? Jag har blivit avstängt från FL 1 (EN) gång. Det var under hackerattacken i april förra året, FL återaktiverade mitt konto efter några timmar och bad om ursäkt att jag råkat komma med i svepet. I övrigt har jag väldigt ofta nått fram till folk och fått de att tänka klarare, tänka om, eller vad de nu behöver.

Så frågan är: Varför jag, men inte du?

Du kommer svara att det är för att jag är FLs gullegris, eller något i den stilen.

Mitt egna svar är aningens mer prosaiskt: Det handlar inte om vad man säger, utan HUR man säger det....
  • Lavemangnus
    Aniiee skrev 2015-09-15 18:46:58 följande:
    Jag har skrivit massor här på FL under ett par år. Mycket av det har varit kritik mot kvinnor, och, män. Jag har sagt till otaliga kvinnor och män att skärpa sig, växa upp, dra tummen ur. Jag har generaliserat om män, kvinnor, barn, hundfolk, tokstollar, religiösa fanatiker, jag har kallat folk för idioter, jag har grälat, jag har tipsat, jag har förklarat och jag har anmält hundratals inlägg för allt möjligt, framför allt reklam, ot och personliga påhopp. Jag har även tydligt berättat för personerna det gäller att och varför jag anmäler ett inlägg.

Guess what? Jag har blivit avstängt från FL 1 (EN) gång. Det var under hackerattacken i april förra året, FL återaktiverade mitt konto efter några timmar och bad om ursäkt att jag råkat komma med i svepet. I övrigt har jag väldigt ofta nått fram till folk och fått de att tänka klarare, tänka om, eller vad de nu behöver.

Så frågan är: Varför jag, men inte du?

Du kommer svara att det är för att jag är FLs gullegris, eller något i den stilen.

Mitt egna svar är aningens mer prosaiskt: Det handlar inte om vad man säger, utan HUR man säger det....
    Svaret är enkelt. Du är kvinna. Hade du varit man och burit dig likadant åt hade du blivit avstängd tämligen omgående. 
  • Aniiee
    Lavemangnus skrev 2015-09-15 18:58:16 följande:
    Svaret är enkelt. Du är kvinna. Hade du varit man och burit dig likadant åt hade du blivit avstängd tämligen omgående. 
    Nej, jag är inte kvinna. Vilket jag också är tydlig med här på FL. Dessutom kan ingen här egentligen veta. Du kunde lika gärna kunnat ha registrera dig som "kvinna" och ingen hade vetat något annat.

Men som sagt, det svaret var väldigt väntat av dig. 

Jag vet för övrigt flera män här på FL som aldrig blivit avstängda som både varit medlemmar längre än mig och varit mycket fränare och "taskigare" än jag, så din hypotes håller inte måttet.
  • Lavemangnus
    Aniiee skrev 2015-09-15 19:05:44 följande:
    Nej, jag är inte kvinna. Vilket jag också är tydlig med här på FL. Dessutom kan ingen här egentligen veta. Du kunde lika gärna kunnat ha registrera dig som "kvinna" och ingen hade vetat något annat.

Men som sagt, det svaret var väldigt väntat av dig. 

Jag vet för övrigt flera män här på FL som aldrig blivit avstängda som både varit medlemmar längre än mig och varit mycket fränare och "taskigare" än jag, så din hypotes håller inte måttet.
    Jag blev avstängd i våras och jag var inte taskig men väldigt obekväm. Däremot haglade personangreppen mot mig och de fick stå kvar trots anmälan.

• Aniiee
    Lavemangnus skrev 2015-09-15 19:11:55 följande:
    Jag blev avstängd i våras och jag var inte taskig men väldigt obekväm. Däremot haglade personangreppen mot mig och de fick stå kvar trots anmälan.

Det vet jag ingenting om. Men rent generellt kan jag väl säga att det finns två kategorier människor som inte förstår att de är taskiga, nedlåtande, sårar och kränker andra: De som påstår att de "bara är obekväma" och de som påstår att "de säger bara sanningen". Om det är så i ditt fall vet jag ingenting om, som sagt. 

Om rena personangrepp mot dig står kvar utan åtgärd så är det oerhört tråkigt. Förmodligen har ingen tittat på det alls på det här forumet som uppenbarligen inte ens kan stava till "moderator", än mindre har några som jobbar här. Reglerna här är så luddiga att man lika gärna kan kasta ut de genom fönstret, att anmäla något är lite som att spela roulett.

Jag är själv moderator på ett annat forum och hade jag fått in din anmälan om personangrepp så hade jag granskat det, och hade det stämt så hade jag vidtagit åtgärder, precis som jag gör där.
  • Lavemangnus

För mig är det tydligt att det finns ett litet kärngäng som härjar fritt och en av dem är moderator eller kompis med moderatorn och hen plockar bort alla obekväma inlägg eller inlägg som sätter vederbörande på pottknaten. Det är uppenbart att dörren inte går åt båda håll här på Modern Women Media Sweden AB:s forum.

Jag anser att man rimligen borde ställa samma krav på män och kvinnor 2015. 

Svar på tråden Präktighetstävling