Ignorerad av handledaren på AF?
I juni började jag jobba efter en lång tid arbetslöshet. Ett litet företag som samarbetar med min kommun.
Jag är berättigad nystartsjobb och chefen hade anmält en fast lön till min handläggare på AF. Då det rörde sig om fast lön, så skulle jag få 1.5 lön i juli, enligt chefen.
Ingen lön kom.
I August fick jag ut en löjlig summa, och inte alls satt efter den fasta lönen. Och bara tanken på hur lite man kommer få framöver gör mig orolig. Chefen går efter timmar.
Dilemmat: Jag skrev i början avtal om timlön, innan han och min handläggare beslutat om nystartsjobb. Även när det vart beviljat, så körde han ännu med timlön. Men till AF står jag fortfarande registrerad för nystartsjobb med fast lön.
Den 25e förra månaden ringde jag min handläggare och ifrågasatte vad som gällde, och vad som händer. Chefen får ut bidrag för mig, men jag förlorar flera tusen på det. Hon lovade att kolla upp med sin överordnade och ringa tillbaka.
I förra veckan mejlade jag henne för att se så hon inte glömt bort mig, men inget svar. Chefen kommer med undanflykter och går förövrigt inte att tala med.
Så vad gör man nu? Jag väntar svar från facket (om att bli medlem). Hade lönen iaf vart på existensminimum så hade jag inte klagat, men med en lön som inte ens täcker hyran så känner jag mig rätt blåst.
Någon som har nån tanke om vart jag kan vända mig? Ska jag jaga rätt på handläggaren eller låta henne höra av sig?