• Times

Hur fan får man bättre självkänsla?

Rädd för att det kan bli långt. Får se om någon orkar med här.

Men tidigare, i tonåren kan vi säga, så hade jag väldigt god självkänsla. Jag tyckte livet var roligt, jag tyckte om mig själv,mitt utseende, jag sportade och levde verkligen lyckligt.

Idag är jag 27 år och är hela tiden instängd i negativa tankar. Om ALLT. Jag känner att jag skapar problem för annars vet jag inte vad jag skall sätta all ångest på.
    Jag är rädd för att bli lämnad om jag visar denna sidan fullt ut till min tjej och till mina vänner.
    Jag tänker ofta att hon när som helst lämnar mig, att hon vill ha någon annan, någon bättre, någon större (kuk), någon som är längre, någon som är starkare...
    jag har dåligt självförtroende helt enkelt. 
    Ändå så vet jag med mig att jag är en rätt härlig människa, utåt, i andras ögon. Humor, skratt, ser bra ut, en helt ok kuk-vissa hade kanske till och med kallat den åt det större hållet.
    Jag är bra på mitt jobb och tjänar för min ålder bra med pengar.

Men jag är inte lycklig. Och jag kan inte sätta fingret på vad det är för fel på mig. Jag har pratat med två psykologer för att sätta vissa saker på plats. Men jag hamnar ständigt i samma tankemönster, det byter liksom bara fokus.

ja. Vet inte vad mer jag skall skriva eller vad jag egentligen söker. Nått, antar jag.

Svar på tråden Hur fan får man bättre självkänsla?