• scrapparlotta

Veckans tips på spotify??

Några av mina vänner, min sambo mfl har en lista på Spotify som heter veckans tips. Spotify fixar ihop en bra blandning av dom låtar man lyssnar på under veckan. Men jag har ingen sån....varför? Hur sjutton får jag en sån. Dom som har säger att dom bara fått den.....vill åxå ha en.

• Svar på tråden Veckans tips på spotify??
  • flygrl

Veckans tips är en ganska ny funktion i Spotify. Du behöver bara leta rätt på den. Gå till Ditt bibliotek --> Spellistor, scrolla ner bland spellistorna så ska du hitta listan Veckans tips.

Hoppas det funkar! :)

• scrapparlotta
    flygrl skrev 2015-09-16 02:40:32 följande:

Veckans tips är en ganska ny funktion i Spotify. Du behöver bara leta rätt på den. Gå till Ditt bibliotek --> Spellistor, scrolla ner bland spellistorna så ska du hitta listan Veckans tips.

Hoppas det funkar! :)

Måste vara blind....men hittar inte Jag har premium och så.... så jag betalar ju för spotify.. har sånt spotify familj...
  • flygrl
    scrapparlotta skrev 2015-09-16 19:11:33 följande:

Måste vara blind....men hittar inte Jag har premium och så.... så jag betalar ju för spotify.. har sånt spotify familj...

Hmm...gjorde du som jag skrev?

Har du scrollat ner genom spellistorna? Hos mig låg den ganska långt ner.

Vad kör du Spotify i? Hemdator, tablet, mobil? App eller webb läsare?

Om du har olika enheter kan du testa i en annan och se om du hittar spellistan där?

Spotify kan ju se lite olika ut i olika platt formar.

Spotify Premium har jag själv förresten så precis som du betalar jag också.

Verkar som kanske inte alla fått tillgång till funktionen än enligt infon jag klistrat in längre ner.

Man måste också haft Spotify och varit aktiv i minst 2 veckor eftersom listan ju bygger på ens lyssnande senaste 2 veckorna.

Infon från Spotifys webbsida support.spotify.com/se/learn-more/guides/:

"Ser du inte Veckans tips ännu? Oroa dig inte, det håller på att rullas ut och kommer snart att finnas tillgängligt för alla.

Veckans tips är en veckovis spellista med samlingar av låtar som vi tror att du kommer att älska. Den är baserad på vad du tidigare har lyssnat på och andra Spotify-fans med liknande musiksmak. Vilket betyder att Veckans tips blir bättre ju mer du använder Spotify.

Veckans tips visas automatiskt bland spellistorna under Din Musik eller Ditt Bibliotek, och uppdateras med ny musik varje måndag. Så se till att du sparar allt du inte kan få nog av!

Vem kan få Veckans tips??

Veckans tips kommer att finnas tillgängligt när du aktivt använt Spotify under minst två veckor ? Vi behöver lära känna dig först!

Jag slutade följa Veckans tips. Kan jag få tillbaka det?

Gå bara till Upptäck-fliken under Start eller Musik och du kan alltid hitta den där.

Vem kan se den här spellistan? Kan jag dela den?

Din Veckans tips spellista är som standard inställd på Hemlig, men du kan ändra den Offentlig med.

Du kan även dela din spellista eller följa andra personers Veckans tips spellistor.

Vill du prata om denna här funktionen, har några idéer om den eller har några frågor? Du kan då gå till vår Community konversation."
  • Sussali

Någon som har sparat förra veckans lista? Fanns en bra låt där som jag glömt bort namnet på och inte hann spara.

• Dexter dot com
    Sussali skrev 2015-11-04 05:45:18 följande:

Någon som har sparat förra veckans lista? Fanns en bra låt där som jag glömt bort namnet på och inte hann spara.

Har jag förstått det rätt får alla en individuell lista utvald efter vad du har för egna listor.
  • scrapparlotta
    jonasjon skrev 2015-10-13 10:12:57 följande:

Jag gillar verkligen Veckans Tips spellistan, man brukar alltid upptäcka något nytt bra tycker jag. Har du fått det att funka än eller behöver du hjälp?

Den här låten av Simon Erics fick jag bland annat upp som tips denna vecka, himla bra! open.spotify.com/track/5bNq4hrq4JJHuGlERGu7Nn

Ja, helt plötsligt fanns den där....fast det tog tid. Men det är jättebra...dock lite konstigt ibland, för ibland har jag finska låtar med. Och det är väl inte riktigt vad jag brukar lyssna på....men oftast är det jättebra låtar och låtar som man kanske inte annars hade hittat. Ska lyssna på dina tips här Vad kul att du tipsar om bra låtar.

Sen har jag åxå fattat det som att alla får olika. Min sambo som mer gillar 60 tals låtar har ju den stilen i sin lista
  • KanDetHändaNu

På appen går jag går in på start - upptäck - discover weekly (veckans tips).

Bästa det är nog funktionen i Spotify!

Svar på tråden Veckans tips på spotify??