• Madelen21

Fler med Ul runt 1/10

Hej Hej.
    Tänkte kolla om det finns några fler som har ultraljud omkring den 1/10?
    Skulle vara roligt att följas åt. Vi väntar 4e barnet och tänker kolla kön. 
    Jag har en flicka på 8 år och 2 pojkar 5 och 2 år. Så storasyster önskar en lillasyster. Jag har testat den kinesiska kalendern och bikarbonat testet å båda visar på flicka. Spännande.. Ja vi får se va som visar sig på ultraljudet.

Finns det fler med ul samtidigt eller runt ikring så välkomna hit så kan vi babbla om ditt å datt :)

• Svar på tråden Fler med Ul runt 1/10
  • Madelen21
    Lindsjonsson skrev 2015-09-16 09:45:23 följande:

Hej! Jag har UL 7/10. Jag har en pojke på 2 år :)

Spännande. Då har vi pojkar i samma ålder :) Ska ni kolla kön??
    Vi ska det :) Vilken v är du i nu?
    Hur har du mått hittills?
    Jag mådde skit till v 13 typ. Men sen blev jag väldigt trött istället. Men nu är jag ganska så pigg .Men jag har fått problem med trög mage. Så det är lite drygt.
    Längtar som en tok tills ultraljudet  :)
  • Madelen21
    Lindsjonsson skrev 2015-09-16 09:45:23 följande:

Hej! Jag har UL 7/10. Jag har en pojke på 2 år :)

Spännande. Då har vi pojkar i samma ålder :) Ska ni kolla kön??
    Vi ska det :) Vilken v är du i nu?
    Hur har du mått hittills?
    Jag mådde skit till v 13 typ. Men sen blev jag väldigt trött istället. Men nu är jag ganska så pigg .Men jag har fått problem med trög mage. Så det är lite drygt.
    Längtar som en tok tills ultraljudet  :)
  • Lindsjonsson

Jag är v.15+2, vi ska ta reda på kön :)

Vilken vecka är du i?

Jag har mått ganska bra, trött bara.

Orolig är jag och extra mycket nu..

Gick igenom ett MA för drygt ett år sedan. Då jag skulle vara v.11+6 men de var dött sen 6+6 fick jag se på skärmen..

Har inte varit på något ultraljud eller lyssnat på hjärtat än heller :(

Räknar dagarna till UL!

• Madelen21
    Lindsjonsson skrev 2015-09-16 13:22:26 följande:

Jag är v.15+2, vi ska ta reda på kön :)

Vilken vecka är du i?

Jag har mått ganska bra, trött bara.

Orolig är jag och extra mycket nu..

Gick igenom ett MA för drygt ett år sedan. Då jag skulle vara v.11+6 men de var dött sen 6+6 fick jag se på skärmen..

Har inte varit på något ultraljud eller lyssnat på hjärtat än heller :(

Räknar dagarna till UL!

Jag är i v 17 (16+2)  Vi har inte haft nått ul heller men jag har iaf känt rörelser så det känns bra :)
    Jobbigt å vara orolig. Har du flera barn eller är det första??
    Jag har som sagt 3 st :)
  • Lindsjonsson

Mysigt! Ja jag ligger och känner och letar rörelser (typ hela tiden) Men de kan ju vara för tidigt. Men skulle vara skönt och lugnande att känna.

De är mitt andra barn. :)

• Madelen21
    Lindsjonsson skrev 2015-09-16 14:44:17 följande:

Mysigt! Ja jag ligger och känner och letar rörelser (typ hela tiden) Men de kan ju vara för tidigt. Men skulle vara skönt och lugnande att känna.

De är mitt andra barn. :)

Det kanske tar lite längre tid då.

Man känner tidigare ju fler man fått har jag hört. 
    Mage har jag oxå en stor en :) Gått upp 1,5 kg än så länge.. Mådde ju pyton fram till v13 då det vände.

Har du några gravid begär??
    Jag har inte nåt speciellt än. Med min första var det  jorgubbar flera liter i veckan
    2 an inget speciellt.. Trean olw jordnötter typ 3 påsar i veckan :)
  • LMG

Jag har RUL den 28/9 så om cirka 2 veckor :) vi ska ta reda på kön och det är första barnet

• Lindsjonsson

Nä inga cravings än, de hade jag inte med sonen heller.

Mycket kakor/bakelser, men de har jag alltid varit sugen på. Haha

• Madelen21
    Lindsjonsson skrev 2015-09-16 20:39:57 följande:

Nä inga cravings än, de hade jag inte med sonen heller.

Mycket kakor/bakelser, men de har jag alltid varit sugen på. Haha

Bakelser är jag oxå sugen på med mycket grädde.. Mummms.. Va likadant då ja vänta dottern.
  • emma86

Har RUL 1/10. Är gravid med första barnet i v 18 (17+5) med bf 20 feb. Vi ska inte ta reda på kön.

Mått smått illa hela grav so far och har fått en nerv i kläm i höger skinka som drar en del, men känner att jag har en ganska lätt graviditet annars. Mer sötsugen än annars, gärna choklad med nötter och smågodis. Ovant för en som annars inte äter så mkt sådant haha. Är glad att jag kan fortsätta att träna, då det är en sådan skön "koppla bort"-känsla för mig

• MirjaN

Har UL 1 okt. Mådde skit ända till v 12 är nu i v17. Är väldigt trött och malande värk längs ner i magen. Men det växer så det är bra. Har doppler så jag kan lyssna på hjärtats slag. Men vill ändå se att allt är ok. Vi kommer ta reda på könet.

• LMG

Igår hade jag äntligen mitt rutinultraljud :) en frisk liten flicka låg det där inne. Helt underbart

Svar på tråden Fler med Ul runt 1/10