• imp

vi som väntar länge på en bebis o det vill sig inte riktigt. välkommna in

startar en tråd för oss som kanske aldrig kan få barn eller har mycket svårt för att bli gravida.. här kan vi prata om våra känslor o tankar stötta o trösta varandra. ge varandra råd mm

vissa dagar får en att känna sig värdelös inte kunna få barn.

o alla dessa frågor man får. när ska ni ha? är det inte dags för er snart? nu får ni sätta igång ni blir inte yngre?.osv. vad ska man säga till dem hur har ni gjort?

• Svar på tråden vi som väntar länge på en bebis o det vill sig inte riktigt. välkommna in
  • Emmiez

En passande tråd för mig..
    Vi har kämpat i drygt tre år, men det är inte lätt när man inte har äl ju

• imp

välkommen inte lätt här mmed har fått en cysta på äggstocken som jag har kvar o just nu är jag under behandling så de får se fall den krymper.Fundersam

• Unlucky

Hej!

Kul att vi kan stötta varandra här

Vi har kämpat i 4 år nu...
    Här har ni en med mycket svaga Ä-L på min vänstra sida eftersom jag förlorade min högra äggledare för 2 år sedan i ett utomkvedhavandeskap .....Där började vårat madrömsliv.

Har misslyckats med 4 inseminationer och har inget val än att vänta på IVF som kommer efter sommaren.....Såååååååååååååååååååå lååååååååååååångt kvar.....Blir tokig...men får väl försöka bita ihop......Det värsta med väntan nu är ju att vi inte ens kan försöka så länge eftersom man inte har Ä-L.....Suck....Paniken är framme lite då och då.....

Vi längtar såååå efter en liten bebbe....en underbar liten extra familje medlem att älska i mängder......Hoppas denna dag dyker upp för oss alla ngn dag!

Kramizar Unlucky

• lynet70

Här är en till som kämpat i 3 år nu och blev spontant gravid med missfall vecka 11 sen blev jag inte med barn igen. Har gjort utredning och kommit fram till en tätt äggledare samt att min man har lite slöa spermier. Gjort 3 ivf/icsi. Dom två första gångarna har allt funkar bra med och jag har fått kanonägg tillbaks men som inte fästat. Den sista gången nu så skulle vi göra lite förändringar vid ET som AH och akupunktur men då slutade alla mina 8 befruktade ägg att dela på sig vid långtidsodling och det blev inget ET.........Ser inte ut som det ska funka med ivf heller. Nu tar vi en paus tills efter sommaren. Så kroppen får återhämta sig samt att jag ska gå ner i vikt under tiden. Känns som det skulle vara skönt att ha några att prata med.

Kram till Er alla!

• imp
    behöva gå ner i vikt har jag med men det är inte lätt när man ser allting svart o inte vet fall det kommer att fungera överhuvudtaget. motivationen är borta.
  • MrsK

Undra om man kan bli mer Antimens... *suck*
    Jag vet att de inte finns någon chans, men endå hoppas man på mirakel...
    men men får köra hårt på vikten...

• Loobilo

Jag har just haft min sista chans att bli gravid spontant, vet att det knappt är möjligt, men kan ändå inte låta bli att hoppas, hoippas, hoppas.... Har börjat ta nässpray synarela mot endometrios och väntar på mensen *suck*. Och sen är det dags för klimakteriet fram till IVF. VIll ju bara bli gravid, nu!!!!!

• flower83

vi har försökt i 2 år. men i veckan va vi iväg på vår första utredning. men det jobbigaste är att vi har 15 mil enkel väg att åka och vi vill inte berätta det här för nån.. så det kommer att bli jobbigt att "smita" iväg.
    sitter här med min första mens dag. ska iväg och lämna blod på min 2-3 mens dag, så det blir väl måndag då. han sa att jag skulle lämna runt 10... för jag var tvungen att vara uppe ett tag. men är det någon som vet om jag kan lämna vid 2 tiden eller blir det helt fel då?
    sen undrar jag om någon vet nå bra böcker man kan läsa om just att bli gravid. fick en bok av docktorn... vet inte om jag orkar det här.. är ju sprut rädd, men jag ska göra mitt bästa!!! kämpa på alla andra för det ska jag försöka!!

• imp

loobilo. jag är också satt i klimateriet pga endometrios men jag får decapetyl depot sprutor i stället och sen väntar en operation efter det

• ezzy

Jag och min sambo har försökt i snart 1 år. Tidigare tog vi båda det för givet att det är klart att det blir barn...när vi själva tyckte att vi var redo. Nu har vi varit redo i snart ett år, men bebben vill inte komma. Nu har vi slutat säga näääär bebben kommer, säger istället oooom bebben kommer. Läskigt! Min man har kollat att det inte är något fel på honom, så nu är det min tur. Hur går en undersökning till? Hur länge får man sedan vänta innan man kommer till utredning?
    Är alldeles ny på det här och fattar inte alla förkortningar som IVF, sitta i klimakteriet osv.
    Vänder mig i förtroende till er tjejer här på forumet och vore tacksam för svar.

Svar på tråden vi som väntar länge på en bebis o det vill sig inte riktigt. välkommna in