• strongisthenewme

vi som hoppas på att bli gravida innan 2015 är slut :)

Hej!

Jag och sambon har precis bestämt oss för att vi vill skaffa barn och hoppas på att se ett plus innan året är slut :)

Någon mer som går i samma tankar och tänkt påbörja bebisverkstaden nu höst? :) hade varit roligt att kunna följas åt!

• Svar på tråden vi som hoppas på att bli gravida innan 2015 är slut :)
  • Min tur

Hej hej! Vi hoppas också på att bli gravida innan året är slut. Först sa vi runt nyår, sen ändrade vi det till början av november. Idag, mitt i veckan med mens sa jag till sambon att jag inte äter ett piller till. Att vänta till november, bara för att vänta känns ju onödigt. Så nu väntar vi med spänning på äl runt 29 september. BIM blir på min födelsedag. Hoppas på den bästa presenten ever!

• MrsWinter

Hej!

Vi försöker här också och hoppas att det blir ett litet plus snart! Detta är tredje försöket, har ägglossning den 21 september! När har ni ägglosning?

• strongisthenewme
    nokitus skrev 2015-09-16 19:59:41 följande:

Vi har tänkt skaffa nummer 2:)

Vad roligt med ett syskon, hur gammal är första barnet? :)
  • strongisthenewme
    Ca_rr_o87 skrev 2015-09-16 21:31:21 följande:

Vi har oxå tänkt bli gravida innan 2015 är slut med nr 2 :)

Mysigt! Hur gammal är första barnet? :)
  • strongisthenewme
    Min tur skrev 2015-09-16 21:54:01 följande:

Hej hej! Vi hoppas också på att bli gravida innan året är slut. Först sa vi runt nyår, sen ändrade vi det till början av november. Idag, mitt i veckan med mens sa jag till sambon att jag inte äter ett piller till. Att vänta till november, bara för att vänta känns ju onödigt. Så nu väntar vi med spänning på äl runt 29 september. BIM blir på min födelsedag. Hoppas på den bästa presenten ever!

Hej! Vad roligt, håller tummarna! :)
    Jag slutade med P-piller för 1 år sen, hade testat alla olika sorter, men inget funkade som det skulle, så då bestämde vi att jag inte skulle utsätta min kropp för mer hormoner :)
    Vi har varit ett par i 4 år och flyttar till hus om ungefär 1 månad, så nu kände vi att det var dags att starta bebisverkstaden :)
  • strongisthenewme
    MrsWinter skrev 2015-09-16 22:44:30 följande:

Hej!

Vi försöker här också och hoppas att det blir ett litet plus snart! Detta är tredje försöket, har ägglossning den 21 september! När har ni ägglosning?

Hej! Åh, håller tummarna! :)
    Jag väntar på mensen som är beräknad till söndag, sen är beräknad äl 5 oktober :)
  • Hallonsoda2016

Jag och min partner kastade P-pillerna förra veckan. Började äta 4-5st P-piller på den nya kartan. Verkar nu ha fått ngn slags mens.

Spännande det här! :D vart bor ni? Jag bor i Sthlm och är 30 år gammal. Tar mitt val kvinna och omega 3. Ska vara tillräckligt med folsyra i dom.

• nokitus
    strongisthenewme skrev 2015-09-17 06:11:51 följande:

Vad roligt med ett syskon, hur gammal är första barnet? :)

Min son är 5 månader. Jag gjorde ett sådant beslut att vi skaffar ett ganska nära syskon åt honom.
Svar på tråden vi som hoppas på att bli gravida innan 2015 är slut :)