• Matilda84

Roliga saker som barn har sagt... ny tråd!

Hittade ingen aktiv tråd men moderatorn får gärna sammanfoga den här med en existerande aktiv tråd om en sådan redan finns!

Min son, nyss fyllda 2 år, älskar att utforska bilen, lyssna på bilradion osv... men sen när vi en gång hade utforskat den klart och vi skulle stänga bildörren - han blev lite sur över att han inte fick stänga den - fnös han och sa argt "gode gud!".

Han har också hyfsad koll på det här med ja och nej... Eller kanske inte ändå. Jag fick veta att han hade varit på Skansen, på Gröna Lund, nere i Skåne och att han har varit i rymden samt att det fanns liv på Mars men att han däremot inte tycker om leverpastej (var bara tvungen att ställa en komtrollfråga). :D

• Svar på tråden Roliga saker som barn har sagt... ny tråd!
  • vampyria2

Jag sitter på bussen med min son i dag och helt plötsligt så säger han "Mamma jag tycker att du ska skaffa dig en ny man att para dig med" :o :o
    jag försöker vara lite pedagogisk och frågar honom om han vet vad ordet para sig betyder och han säger ja det betyder ju att när man har skilt sig så gifter man sig med någon annan...njaaa inte riktigt va

Svar på tråden Roliga saker som barn har sagt... ny tråd!