• Forumvärd

Familjelivevent- vad vill du göra?

Hej!

Vi på Familjeliv vill veta vad du tycker!
    Vi ska göra en uppsjö av förälder-barnevent och vill veta vad just du vill ha!!
    Vad skulle du vilja gå på eller göra?
    Finns det något du skulle vilja lära dig?

Kom med dina idéer i tråden så vi får tips på vad ni skulle vilja göra!

• Svar på tråden Familjelivevent- vad vill du göra?
  • fredsduvan

-Lära sig om funktionshinder tex adhd autism

-Barnens olika utvecklingsfaser

- Barns fantasi hur kan vi förstå och integrera

- Barn och medialitet tidigare liv etc

-mobbing på nätet <3

• Forumvärd
    fredsduvan skrev 2015-09-17 10:28:09 följande:
    -Lära sig om funktionshinder tex adhd autism
    -Barnens olika utvecklingsfaser
    - Barns fantasi hur kan vi förstå och integrera
    - Barn och medialitet tidigare liv etc
    -mobbing på nätet <3
    fredsduvan skrev 2015-09-17 10:35:20 följande:
    Träffar för ensamstående föräldrar
    Sorg hur barn känner sig efter tragedi eller om föräldrar mår dåligt psykiskt hur hanterar barnet det stöd osv

Superbra förslag! {#emotions_dlg.flower}
    Hur tänker du kring var och hur dessa event ska se ut?
    Ska dem ligga i Stockholm, eller någon annan stans?

• fredsduvan
    Forumvärd skrev 2015-09-17 10:44:29 följande:

Superbra förslag!

Hur tänker du kring var och hur dessa event ska se ut?

Ska dem ligga i Stockholm, eller någon annan stans?

Stockholm Göteborg. Malmö som en FL turne kanske även tävlingar av olika slag och att man ser om man vunnit där på plats <3
  • fredsduvan
    fredsduvan skrev 2015-09-17 11:09:39 följande:

Stockholm Göteborg. Malmö som en FL turne kanske även tävlingar av olika slag och att man ser om man vunnit där på plats <3

Även att olika medlemsgrupper.på FL kan träffas irl och då kan man ju skapa nya grupper med: ) <3
  • Nenne666
    fredsduvan skrev 2015-09-17 10:35:20 följande:

Träffar för ensamstående föräldrar

Sorg hur barn känner sig efter tragedi eller om föräldrar mår dåligt psykiskt hur hanterar barnet det stöd osv

Åh det önskar jag fanns när mina söners pappa dog.
  • fredsduvan

Sen tänkte jag att det borde finnas en fast tråd eller ämne som heter förslagslådan och den som kommer med bäst förslag för den månaden vinner nåt tex biobesök lekland etc

Och en " klagolåda" där man kan berätta vad man tycker så allt blit mer samlat; ) <3

• vampyria2

Som mamma till ett barn som är transsexuell så vill jag förstås att ni ska göra nått event med koppling till HBTQ och homorörelsen.
    Finns jätte bra föreläsare i ämnet som berättar hur det är att komma ut och att leva som det, de ger lite tips på vad man som förälder kan tänka på när det gäller det här.
    Jag håller själv på att skriva ihop nått om hur det är att vara en förälder till ett barn som är född i "fel" kropp, jag kan ställa upp  gratis förstås, om ni fixar nått

• Forumvärd
    vampyria2 skrev 2015-09-17 11:16:55 följande:
    Som mamma till ett barn som är transsexuell så vill jag förstås att ni ska göra nått event med koppling till HBTQ och homorörelsen.
    Finns jätte bra föreläsare i ämnet som berättar hur det är att komma ut och att leva som det, de ger lite tips på vad man som förälder kan tänka på när det gäller det här.
    Jag håller själv på att skriva ihop nått om hur det är att vara en förälder till ett barn som är född i "fel" kropp, jag kan ställa upp  gratis förstås, om ni fixar nått smile1.gif
    Superbra tips! {#emotions_dlg.flower}
    Viktigt ämne där det också behövs mer information och kontaktknytande.
    Vad heter föreläsaren?
  • Forumvärd
    fredsduvan skrev 2015-09-17 11:09:39 följande:
    Aha du tänker så!
    Inte dumt tänkt- en FL turné
Svar på tråden Familjelivevent- vad vill du göra?