• hulda83

Buffar och sparkar - men inte för maken

Hej!

Plutten i magen (är i vecka 23) har börjat buffa och sparka ordentligt nu senaste veckan, vilket är jätteroligt. Dock upplever jag ofta att sparkarna avtar/slutar helt när min man lägger handen på magen och ska försöka känna. Det kan vara fullt ös i magen, jag säger detta till maken som lägger handen där - och då är det nästan stilla. Han kan känna någon liten buff precis när han lägger handen där, men sedan är det som att bebisen inte vill vara med. :) Inget problem egentligen men jag skulle förstås gärna att min man fick känna mer av rörelserna. Är det någon som har samma erfarenhet?

• Svar på tråden Buffar och sparkar - men inte för maken
  • Iowhannah

Så där var vår bebis med! BM sa att det var väldigt vanligt och jag såg det som att bebis blev lugn av pappas beröring :) För jag blev ju det, och bebis känner det jag känner. Nu är den dock sällan lugn när den väl har kommit igång. Antagligen vill den ut ;)

• Godisråttan
    hulda83 skrev 2015-09-18 10:00:39 följande:

Hej!

Plutten i magen (är i vecka 23) har börjat buffa och sparka ordentligt nu senaste veckan, vilket är jätteroligt. Dock upplever jag ofta att sparkarna avtar/slutar helt när min man lägger handen på magen och ska försöka känna. Det kan vara fullt ös i magen, jag säger detta till maken som lägger handen där - och då är det nästan stilla. Han kan känna någon liten buff precis när han lägger handen där, men sedan är det som att bebisen inte vill vara med. :) Inget problem egentligen men jag skulle förstås gärna att min man fick känna mer av rörelserna. Är det någon som har samma erfarenhet?

Så är det forfarande, är i vecka 40, men nu håller den på att böka mycket längre så min kille hinner känna.
Svar på tråden Buffar och sparkar - men inte för maken