• peterajohansson

VARNING för Nordeuropa Liv & Hälsa! (+ Nordic Loss Adjusting AB)

Tyvärr så har Mecenat släppt in ett riktigt oseriöst försäkringsbolag på sin sida. Erbjudandet lockar studenter att teckna en "billig" försäkring hos detta bolag, vilket har fått mig med erfarenhet reagera med följande varning: 

VARNING för Nordeuropa Liv & Hälsa!

Teckna absolut inte en försäkring hos detta bolag, välj istället ett seriöst bolag som Länsförsäkringar (Kundägt utan vinstintresse). Det fåtal kronor du sparar nu kommer du ångra bittert/ få betala dyrt för när olyckan väl är framme.

Jag grundar min varning på mitt eget misstag av att välja detta oseriösa bolag, som när olyckan väl var framme visade hur ett skräckexempel på skadereglering går till.

Efter att ha läst ovanstående och ännu inte är övertygad, överväg följande:

1. Nordeuropa Liv & Hälsa har ingen egen skadereglering, utan lägger ut denna på "Nordic Loss Adjusting AB". Förhållandet är alltså "Win-win", så få skador/ olycksfall ska alltså leda till utbetalning/ minimala utbetalningar för att maximera båda dessa företags vinster.

2. Nordeuropa Liv & Hälsa har sex (6!) anställda.

3. Nordic Loss Adjusting AB har åtta (8!) anställda.

4. För att dölja sin ordinarie hemsida (Som ger en bra hint om företagets seriositet) har de skapat en ny för erbjudandet på Mecenat. Se nordeuropaliv.nu/ http://nordeuropaliv.se/.

5. Villkoren är skrivna med Microsoft Word:s "Standardtextlayout".

6. Företaget är extremt känsligt för utbetalningar till följd av skadereglering med en omsättning på endast 26 mkr och vinst på 2,1 mkr år 2014. De kommer alltså göra allt för att inte leva upp till att vara ett seriöst försäkringsbolag, då deras affärsidé såklart går ut på att maximera sin egen vinst.

Girighet finns överallt i samhället, det är dock extra alarmerande när det som på detta sättet kan drabba den delen av befolkningen som har de sämsta ekonomiska förutsättningarna.

Nordeuropa Liv och Hälsa AB, MGA Insurance Holding AB,  556768-7412, 08-6645100, www.nordeuropaliv.nu, www.nordeuropaliv.se, Postadress: Norrgatan17 352 31 Växjö ? Besöksadress: Norrgatan 17, Växjö ? Besöksadress: Karlavägen 53, Stockholm ? Växel: 08- 410 532 00  ? Mail: info@nordeuropaliv.se

Nord Europa Liv och Hälsa AB
Svar på tråden VARNING för Nordeuropa Liv & Hälsa! (+ Nordic Loss Adjusting AB)