bomberjacka? rasistiskt?
Hej
tänkte köpa en bomberjacka men förr ansågs det rasitiskt?
Hur är det idag? Jag gillar jackan har inga sådan åsikter?
Hej
tänkte köpa en bomberjacka men förr ansågs det rasitiskt?
Hur är det idag? Jag gillar jackan har inga sådan åsikter?
På 90-talet var de så starkt sammankopplat med nynazister, även om det även var en del andra som använde dem också.
De blev ju trendiga igen för något/några år sedan igen, så jag tror att det är rätt neutralt i mångas ögon numer. Speciellt yngre som kanske inte upplevde skinnskallarna tycker nog inte att det skulle vara några problem.
Dessutom vore det ju trist ifall rasistiska idioter ska hindra dig från att ha på dig något du gillar :)
Nej, man är inte rasist om man bär bomberjacka.
Och nej, man är inte bög om man gillar rosa och har hål i höger öra.
Ungefär lika dumt.
Är liksom osäker på om det skulle sticka i ögona på folk..
Folk har ju sådan fördomar
Jo jag förstår att man inte rasist för man köper och bär en bomber jacka
Både rasistiska och ickerasistska skinheads bär bomberjacka. Vill du markera att du hör till de sistnämnda bör du ha ett Jamaica-märke på axeln.
Hm.
Jag skulle inte rekommendera civila att bära klädesplagg som kan förknippas med det militära. Inte heller om man har ngn. betydande position bära plagg som kan fungera som reklam eller propaganda. Det skulle underlätta upprätthållandet av ordningen, men hur talar man om detta för en person som helt enkelt bara tycket att en kamouflerad munkjacka är snyggt? Hen har ju rätten att bära plagget, men jag vet inte om det är det optimala valet.
Det är väl knappt någon som ens kommer ihåg att nazister hade bomberjacka på 90-talet idag? Idag tänker folk inte ens nazist när de ser ett skinhead.
Nu blev jag extremt nostalgiskt, satan vad kul det var på 90-talet när man gick på konserter och hängde med skins.