• Insider

Vad krävs av övriga partier för att bryta SD-trenden?

Precis så är det - om inte de andra partierna ändrar sin migrationspolitik kommer SD att öka ännu mer. Enligt somliga undersökningar ligger de över 20 % men det spelar ingen roll. Vid vilket procent-tal kommer övriga partier att samarbeta eller om de inte vill göra det - vad krävs av övriga partier för att de ska få tillbaka väljare som gått till SD.

Jag har några förslag på förbättringar på de övrigas migrationspolitik. Alla EU-länder ska hjälpas åt, inte bara 6 länder av 28 som tar emot idag. Det ska inte vara mer lönsamt att söka asyl i Finland jämfört med Polen eller Spanien - reglerna skall vara exakt likadana oavsett var man söker.

Jag skulle uppskatta om vi inte fokuserade på procenttal hit och dit utan istället på just politiken kring det hela.

• Svar på tråden Vad krävs av övriga partier för att bryta SD-trenden?
  • Insider
    athanatos skrev 2015-09-18 22:31:14 följande:

Det är nog försent.

Du får gärna skriva något längre texter och berika dem med lite mer argument.
  • apburen

Ditt förslag är nog inte genomförbart, det skulle leda till att det ena landet efter det andra skulle lämna unionen.
    Vilket i sig är en bra id´e, jag är för ett utträde ur EU.

SD är här för att stanna, de andra partierna är inte beredda att göra vad som krävs för att vi skulle överge vårt parti.
    Ingen av dem vill dra ner på invandringen, det är inte bara integrationen som är ett problem utan den enorma invandringen.

Vad som måste göras är att för det första dra ner drastiskt på invandringen, upprätta gränskontroller och inte låta människor utan id eller pass komma in i landet. Och detta måste komma från de etablerade partierna, innan dess... inte en chans att SD minskar.

• athanatos
    Insider skrev 2015-09-18 22:38:35 följande:
    Du får gärna skriva något längre texter och berika dem med lite mer argument.
    Det går inte att vända, de gamla partierna kommer inte att kunna skapa förtroende. Man kan liksom vända om helt och vara trovärdig.
  • Insider
    apburen skrev 2015-09-18 22:50:21 följande:

Ditt förslag är nog inte genomförbart, det skulle leda till att det ena landet efter det andra skulle lämna unionen.
    Vilket i sig är en bra id´e, jag är för ett utträde ur EU.

SD är här för att stanna, de andra partierna är inte beredda att göra vad som krävs för att vi skulle överge vårt parti.
    Ingen av dem vill dra ner på invandringen, det är inte bara integrationen som är ett problem utan den enorma invandringen.

Vad som måste göras är att för det första dra ner drastiskt på invandringen, upprätta gränskontroller och inte låta människor utan id eller pass komma in i landet. Och detta måste komma från de etablerade partierna, innan dess... inte en chans att SD minskar.

Där ser man, var det så enkelt att reda ut alltså. SD kommer att bli störta parti då närmare 50 % (nån som har länk till undersökningen?) anser att invandringsfrågan är det viktigaste. Så då kanske man kan anta att ungefär så många kommer att rösta på dem och då kan de driva igenom sin politik. 
    Tycker det är tråkigt att andra länder i EU själva kan bestämma kring det här, att bara 6 av 28 tar emot är ett problem. Ni läste väl om den där miljardären i egypten som vill köpa flera öar i grekiska övärlden och skänka dem till flyktingar. Det är väl en bra tanke?
  • Insider
    athanatos skrev 2015-09-18 22:55:38 följande:
    Det går inte att vända, de gamla partierna kommer inte att kunna skapa förtroende. Man kan liksom vända om helt och vara trovärdig.
    Kanske inte men de försöker, FP har väl haft förslag som indikerar förändring. Jag tror nog ändå att övriga partier har tagit till sig det här till nästa val.
  • athanatos
    Insider skrev 2015-09-18 23:01:10 följande:
    Kanske inte men de försöker, FP har väl haft förslag som indikerar förändring. Jag tror nog ändå att övriga partier har tagit till sig det här till nästa val.
    Man kan inte öppet hata ett parti i 25 år och sen försöka ta deras politik. Då erkänner man att man har haft fel i 25 år. Då kommer folk börja tvivla på om något de har sagt och gjort har varit sant och riktigt.
  • VemÄrJagVemVet

De andra partierna har fått sin chans och sumpat den. De har visat hur man på ett odemokratiskt sätt utesluter drygt 13% av Sveriges röstberättigades åsikter medan andra partier som fått en bråkdel av rösterna får sina förslag igenom på många punkter. Demokrati är inte att utesluta Sverigers 3-e största parti bara för att man inte håller med om deras åsikter. Våra nuvarande sjuklöverpolitiker har ingen aning om hur man diskuterar, debatterar, argumenterar, kompromissar och samarbetar. De är pinsamma, inkompetenta, förstör Sveriges utlandsrelationer, de ljuger, de sviker sina löften, de mörkar och de gör inte sitt jobb. Och de verkar inte för Sveriges bästa och inte heller för Sveriges medborgares bästa. 

Personligen ångrar jag som f*n att jag röstade på det partiet jag gjorde. Kommer aldrig mer att rösta på ett enda av de partier som ingår i den där sjuarmade sörjan. Det är dags att rädda Sverige från de här landförstörarnas klor. Medan det kanske fortfarande finns något att rädda.

• Insider
    athanatos skrev 2015-09-18 23:18:27 följande:
    Man kan inte öppet hata ett parti i 25 år och sen försöka ta deras politik. Då erkänner man att man har haft fel i 25 år. Då kommer folk börja tvivla på om något de har sagt och gjort har varit sant och riktigt.
    Har verkligen SD funnits så länge? Skitsamma, men jag tror och hoppas på att övriga partier, för deras egen skull, ska ändra sig och ställa om sin politik.
  • VemÄrJagVemVet
    Insider skrev 2015-09-18 23:01:10 följande:
    De kommer väl att göra som vanligt. Lova guld och gröna skogar innan valet och svänga 180 grader när de väl blivit valda. Men se, den gubben går inte med mig en gång till. Inget av de partier som sitter i sjusörjan går att lita på. De är passé. En tragisk kapitel i historieböckerna.
Svar på tråden Vad krävs av övriga partier för att bryta SD-trenden?