• Marie 1

Gå från terminal 4 till 5 Arlanda. Tid??

Hej.

Lite stressad nu! Fick höra att jag får det tight med att hinna till incheckning på terminal 5 på Arlanda . Landar med inrikesflyg på terminal 4 precis två timmar innan jag ska sitta på flyg som avgår till annat europeiskt land.

Någon som vet?? Ska ju hämta ut väskorna också innan jag kan lämna terminal 4...

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Gå från terminal 4 till 5 Arlanda. Tid??
  • glutten

Två timmar innan är tillräcklig marginal till och med för en tidspessimist som mig, så jag skulle inte oroa mig.

• Marie 1

Kan det vara långa köer som tar tid då?! Har små barn med mig och ska ta mig igenom säkerhetskontroll mm...

• Marie 1
    glutten skrev 2015-09-18 23:54:16 följande:

Två timmar innan är tillräcklig marginal till och med för en tidspessimist som mig, så jag skulle inte oroa mig.

Alltså det andra planet landar två timmar innan, tar ett tag innan man kommer av med barn och allt. Sen hämta väskor som sagt..

Är en tidsoptimist också. Jobbigt att alltid komma med andan i halsen. Lär mig aldrig.
  • ostpaj

Så länge du har checkat in, vilket du gör innan ngn säkerhetskontroll, så får den ta den tid den tar, eftersom då vet de att du är på plats på flygplatsen när de boardar.

Lugn nu.

• ostpaj

Har du aldrig vart på Arlanda?

Du blir förvånad över hur litet det är. :)

• Tom Sawyer

Som sagt. Ca 5 min gångavstånd mellan 4:an & 5.an. Ca 10 min med kids om de inte är inkontinenta, så det är lugnt ; )

• Marie 1
    ostpaj skrev 2015-09-18 23:58:38 följande:

Har du aldrig vart på Arlanda?

Du blir förvånad över hur litet det är. :)

Ja men har aldrig gått från en terminal till en annan. Alltid kommit direkt till rätt terminal, inte tänkt på avstånden mellan terminalerna.

Blev stressad när jag fick höra av en mkt resvan person att jag får det tight! . Tror inte det går att checka in online på denna resa heller...
  • glutten
    Marie 1 skrev 2015-09-18 23:56:39 följande:
    Alltså det andra planet landar två timmar innan, tar ett tag innan man kommer av med barn och allt. Sen hämta väskor som sagt..

Är en tidsoptimist också. Jobbigt att alltid komma med andan i halsen. Lär mig aldrig.
    Jag fattade det. Men även om det tar 50 minuter innan ni kommit av och fått era väskor så hinner ni.
  • sextiotalist

Det är gott om tid. Precis som alla andra så tar det max 10 minuter om man tar det lugnt.

Det är väldigt korta avstånd på Arlanda om man jämför med Kastrup.

Svar på tråden Gå från terminal 4 till 5 Arlanda. Tid??