Enhörningar - vad är grejen?
Något som vet grejen med enhörningar?
Drömde om en inatt. De är sällsynta vad jag förstår.
Något som vet grejen med enhörningar?
Drömde om en inatt. De är sällsynta vad jag förstår.
Enhörning är en symbol för Kristus och den obeefläckade avelsen. En helt mytologisk figur. De är inte bara sällsynta, de finns inte och har aldrig funnits.
Enhörning är en symbol för Kristus och den obeefläckade avelsen. En helt mytologisk figur. De är inte bara sällsynta, de finns inte och har aldrig funnits.
Enhörningen fanns redan i den grekiska mytologin så det där med Jesussymbol är någon efterkonstruktion
Ok då förstår jag, det har visst gått mig förbi.
Ett otroligt lugn infann sig när jag såg enhörningen.
Så jag drömde med andra ord om att jag träffade Kristus i en annan form. Känner mig priviligierad.
Frågan är nu varför det blivit sådan hype bland 70 och 80-talister?
Jag minns någon slags Astrid Lindgrenfilm med enhörningar i?
Enhörningen fanns redan i den grekiska mytologin så det där med Jesussymbol är någon efterkonstruktion
Nejdå, de har inte dött ut. Men det är inte långt ifrån......
(Enhörning är en förvrängd föreställning om..... NOSHÖRNINGAR!)
Det sistnämnda är faktiskt fel. Enhörningar har visst funnits, fast för länge sedan, och så även sk. drakar (vilka utsöndrade lättantändliga gaser), men de har dött ut. Exakt hur länge sedan detta var vet jag inte. ... Med vänlig hälsning, Pentra
Det sistnämnda är faktiskt fel. Enhörningar har visst funnits, fast för länge sedan, och så även sk. drakar (vilka utsöndrade lättantändliga gaser), men de har dött ut. Exakt hur länge sedan detta var vet jag inte. ... Med vänlig hälsning, Pentra
Otroligt spännande med enhörningar. Det finns en svensk uppfödning på Facebook
www.facebook.com/Eriksdals-Sportryttare-1643241565934525/
Kanske inte sant men iaf ganska rolig. Synd bara att det är en humorlös surtant som skrivit negativ recension. Jag ska skriva en egen recension med lite glimten i ögat.