• Anonym (Färgahåret)

Färga håret som kille

Tjoho allihop

Jag är en kille på 25 år som håller på att bli vit/gråhårig lite tidigare än alla andra. Har redan nu vid sidorna ganska mycket vitt/grått. Sen att jag har riktigt mörkt hår gör inte saken bättre, det syns alltså lättare. 

Så om jag får behålla mitt hår och inte tappar det, så "bör" jag bli ganska vithårig vid 30-35 års ålder, men kommer förmodligen att börja färga det innan.

Jag har egentligen inga problem med att ha grått hår då det är sjukt jävla snyggt, men vill inte att folk ska tro att jag är 40 när jag är 30.

Min fråga är; använder killar samma hårfärgsprodukter som tjejer?
    Hur ofta behöver man färga?
    Är det skadligt att färga håret ofta? Eller iallafall så ofta som det krävs.
    Tänk you.

• Svar på tråden Färga håret som kille
  • Anonym (Färgahåret)
    Tines skrev 2015-09-19 19:44:59 följande:

Ja, det är samma produkter som tjejerna använder.

Färga så ofta som du behöver.

Rent generellt, hur länge håller färgen? Hur långt tid kan det ta till utväxten syns?
    1 månad...1,2 veckor?
  • Bibbidi
    Anonym (Färgahåret) skrev 2015-09-19 19:55:46 följande:
    Rent generellt, hur länge håller färgen? Hur långt tid kan det ta till utväxten syns?
    1 månad...1,2 veckor?
    Brukar ta 6-8 veckor innan en utväxt syns.  
    Hur länge en toning sitter i beror på hur ofta du tvättar håret.
    En permanent hårfärg finns kvar tills den har växt bort.
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Anonym (rick)

Jag hade inte färgat om jag var du. Visst trist att folk tror att du är 40 när du är 30 men med lite tur så kommer du antagligen inte att förändras så mycket mer överhuvudtaget sen och se ut som 40 tills du är kanske 60.

• Anonym (Färgahåret)
    Anonym (rick) skrev 2015-09-19 20:07:07 följande:

Jag hade inte färgat om jag var du. Visst trist att folk tror att du är 40 när du är 30 men med lite tur så kommer du antagligen inte att förändras så mycket mer överhuvudtaget sen och se ut som 40 tills du är kanske 60.

Alltså på plussidan så har jag fått höra att jag har ett ungt ansikte, men numera vistas jag gärna i skägg, så den attributen kan jag inte stoltsera med heller haha!
    Jag får helt enkelt se hur det vita/gråa håret utvecklar sig. Tycker jag att det ser bättre ut än förväntat så visst kan jag skippa hårfärgen. Men just nu på förhand lutar det faktiskt mer åt att färga.
Svar på tråden Färga håret som kille