• Anonym (Mickel)

Bestämt dejt med tjej, Hur säga ifrån nu? bilderna ljög!

Hej!

Har haft kontakt med en trevlig tjej ifrån tinder och bilderna på henne där var riktigt bra, så tog och bestämde en träff med henne imorgon.

Försökte leta upp en bild på henne innan men hittade ingenting då hon bara tagit massa selfies. tog nu ikväll och frågade efter hennes facebook och vad får jag se om inte en 85-90kg bastant kvinna på 165cm??

Bilderna på hennes tinder ljög något så kopiöst så jag känner att jag inte vill träffa henne då jag vet att det inte kommer leda någonvart ändå. då hon är trevlig och verkar snäll så vill jag inte vara taskig mot henne på något vis - så hur fan gör man egentligen när man redan har bestämt en träff? 

• Svar på tråden Bestämt dejt med tjej, Hur säga ifrån nu? bilderna ljög!
  • Anonym (hmmm)

Gå på träffen och kolla om bilderna verkligen stämmer.
    Hon kan ju ha gamla bilder på Facebook, hon kan ju ha bantat nyligen?
    Varför är det enda du bryr dig om vikten?
    Även om det inte skulle bli något mellan er så kan det ju visa sig
    att ni blir jättebra kompisar, ställer du in mötet så får du ju inte ens
    chansen att lära känna henne irl.

Jag tycker inte du ska ställa in, speciellt inte samma dag.
    Då framstår du bara som en dålig person.
    Speciellt om du bara ställer in pgr av bilder på Facebook?
    Du har ju inte ens kollat i verkligheten hur hon ser ut....

• Anonym (Mickel)
    Anonym (hmmm) skrev 2015-09-20 00:51:09 följande:

Gå på träffen och kolla om bilderna verkligen stämmer.
    Hon kan ju ha gamla bilder på Facebook, hon kan ju ha bantat nyligen?
    Varför är det enda du bryr dig om vikten?
    Även om det inte skulle bli något mellan er så kan det ju visa sig
    att ni blir jättebra kompisar, ställer du in mötet så får du ju inte ens
    chansen att lära känna henne irl.

Jag tycker inte du ska ställa in, speciellt inte samma dag.
    Då framstår du bara som en dålig person.
    Speciellt om du bara ställer in pgr av bilder på Facebook?
    Du har ju inte ens kollat i verkligheten hur hon ser ut....

Bilderna var ifrån bara några månader sedan. och nej - jag tänker inte träffa henne då jag vet redan från början att jag inte kommer känna någon attraktion till henne. Man får faktiskt skylla sig själv om man luras på det där viset med bilderna.

Jag känner heller ingen anledning till att bli "kompis" med henne för den delen heller.

Kom med förslag istället hur jag vänligt men bestämt säger ifrån dejten annars säger jag rätt ut till henne att bilderna på hennes tinder ljög i det grövsta laget.
  • Jack Daniels

Ta det som en man, du kommer att gifta dig med den kvinnan och skaffa små, korta knubbiga barn tillsammans med henne!

Lilla fröken, vi har varit ute o rest förr!
  • Anonym (Mickel)
    Jack Daniels skrev 2015-09-20 01:02:47 följande:

Ta det som en man, du kommer att gifta dig med den kvinnan och skaffa små, korta knubbiga barn tillsammans med henne!

Men ge dig för fan, skulle inte ens ha en chans att hitta på fittan på henne bakom de där valkarna.
  • taquine

Tror därför jag aldrig varit med på en dejtingsajt .. Skulle inte lita en sekund på bilderna som skickades . Nej tacka vet jag snygga kollegor samt ser det roliga att gå ut och träffa folk istället för att sitta som en idiot framför datorn . Så jäval jobbigt är det väl inte att lyfta på häcken?

Goodness me
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Mickel) skrev 2015-09-20 01:05:44 följande:
    Men ge dig för fan, skulle inte ens ha en chans att hitta på fittan på henne bakom de där valkarna.
    Kan inte låta bli att garva lite. Been there.
    Många som inte ens har bilder på sig själva, utan de har "lånat" andras bilder eller är sjukt duktiga på att ta snygga selfies som inte direkt överensstämmer med sanningen. Har gått på dejter där jag blivit sjukt förvånad över att personen inte såg det minsta ut som på sina bilder.
    Rekordet i kort dejt varade nog i hela 25 sekunder.

Vad tror de ska hända när man träffar dem och inser att bilden inte stämmer öht? Tror de att man ska bli så sjukt tagen av deras personlighet att man glömmer bort hur bilden såg ut?
  • Anonym (Mickel)
    taquine skrev 2015-09-20 01:08:53 följande:

Tror därför jag aldrig varit med på en dejtingsajt .. Skulle inte lita en sekund på bilderna som skickades . Nej tacka vet jag snygga kollegor samt ser det roliga att gå ut och träffa folk istället för att sitta som en idiot framför datorn . Så jäval jobbigt är det väl inte att lyfta på häcken?

Äsch, jag tycker tinder är bra, har träffat flertalet nya spännande människor därifrån.
    Men vad ska jag säga till henne? - ska man berätta för henne att hennes bilder ljög eller blir man klassad som en idiot i så fall?
  • Anonym (Mickel)
    Anonym (Lina) skrev 2015-09-20 01:17:40 följande:
    Kan inte låta bli att garva lite. Been there.
    Många som inte ens har bilder på sig själva, utan de har "lånat" andras bilder eller är sjukt duktiga på att ta snygga selfies som inte direkt överensstämmer med sanningen. Har gått på dejter där jag blivit sjukt förvånad över att personen inte såg det minsta ut som på sina bilder.
    Rekordet i kort dejt varade nog i hela 25 sekunder.

Vad tror de ska hända när man träffar dem och inser att bilden inte stämmer öht? Tror de att man ska bli så sjukt tagen av deras personlighet att man glömmer bort hur bilden såg ut?
    Haha, näh jag förstår inte riktigt jag heller. tycker helt ärligt att dom som gör så här är egoister när dom tar upp en annan människas tid helt i onödan.

Visst - personlighet i all ära, men va fan, någon hejd får det väl ändå vara?
    Det värsta jag varit med om är när jag pratade hejdlöst med en tjej i över 2månader innan jag fick chansen att träffa henne - denna tjejen var även militär så då tänkte jag att "ja militärer brukar ju träna mycket".

Men ojj vilken tvärnit det blev när jag såg henne för första gången :( tog i alla fall lärdom utav det och nuförtiden ska det gå från ett första meddelande till träff på högst 2dagar - annars får det va!
  • Anonym (Mickel)

Eftersom att ingen kommer med något konkret förslag på vad jag ska säga säger jag såhär till henne så att hon får reda på sanningen om varför man inte bör ljuga med sina bilder: Jag är inte så taggad på att träffas imorgon längre, jag tycker inte man ska använda bilder på sig själv som är flera år gamla på tinder.

• Anonym (H)
    Anonym (Mickel) skrev 2015-09-20 02:14:51 följande:

Eftersom att ingen kommer med något konkret förslag på vad jag ska säga säger jag såhär till henne så att hon får reda på sanningen om varför man inte bör ljuga med sina bilder: Jag är inte så taggad på att träffas imorgon längre, jag tycker inte man ska använda bilder på sig själv som är flera år gamla på tinder.

Jag håller med dig om att det är fel av henne att inte använda bilder på henne.

Tror hon att du kommer du kommer att gilla henne mer för det när ni träffas?
Svar på tråden Bestämt dejt med tjej, Hur säga ifrån nu? bilderna ljög!