Affär med gift, äldre kollega?!
Jag är snart 30, sambo och mamma. För drygt ett halvår sedan började jag ett nytt jobb på ett litet företag där alla är väldigt tajta. Blev genast attraherad av en äldre kollega, han är 52 och gift sedan länge. Han är väldigt charmig, trevlig och ser grymt bra ut. Har försökt intala mig själv att det bara är ögongodis, men i mina fantasier är det mycket mer än så. Och jag tror det är ömsesidigt. Han tar varje tillfälle i akt att röra vid mig, tittar mig ofta in i ögonen, ler och flirtar. Han pratar ofta om ålder, att ålder inte är viktigt och hur ung han känner sig, och att det inte är så stor åldersskillnad . Han frågar mig ofta om jag vill följa med och utöva hans hobby, men jag har hittills sagt att jag inte kunnat. Jag har en känsla av att han nog vill samma sak som jag vill, men som jag vet är så fel fel fel! Både mot våra respektive och mot oss själva, och skulle det gå fel vorde det väldigt jobbigt på jobbet, och jag trivs verkligen där! Tror dessutom att våra kollegor redan börjat misstänka saker. Vi bor dessutom på en liten ort där skvaller sprider sig fort..
Vet inte vad jag ska göra, jo jag vet vad jag BORDE göra, men jag har försökt sluta flirta och det är så jävla svårt! Oskyldigt flirtande går väl an, men vet inte hur länge jag kan hålla mig till det. Vi har ganska mycket resor i jobbet och det är väl bara en tidsfråga innan vi får åka iväg tillsammans..
Vad ska jag göra?! Jag VET att det är fel, jag tänker på våra respektive och våra barn, jag tänker på konsekvenserna det kan medföra på jobbet och det är väl därför inget har hänt ännu, men tror inte jag kan hålla igen länge till..