• ninasord

Varför argumentet att jag är ett fetto tappar vikt

Jag kan sitta och klaga resten av mitt liv eller göra någonting åt saken! Eller hur? Ja. Att vara överviktig är inte ett problem, inte heller andras åsikter om att så är fallet.

När jag väl kom ut för att leta efter ett par nya joggingskor som inte ger mig skavsår så kom jag att tänka på att jag har två ben, att jag kan gå och springa. Jag har armar också att röra på. Alla har inte det och jag insåg snart att jag bara är otacksam om jag repeterar mantrat i mitt huvud när jag ser mig själv.

Det kostade mig 799 kr men det är en bra investering.
    Jag ska inte springa för livet, men jag ska springa för alla dom som önskade att dom kunde, men som inte kan. Minerad mark och granatsplitter är väl det enda som skulle hindra mig.

Jag är på g, men det tar den tid det tar.
    Det finns ingen anledning för mig att stressa, jag har tid, resten av livet på mig att göra skillnad för min egen som andras skull. Vacker kommer jag aldrig att bli.

Men det gör iiiingenting.

• Svar på tråden Varför argumentet att jag är ett fetto tappar vikt
  • 100kgpappa

Bra jobbat!

Kör på i ditt eget tempo, och hitta träningsformer du tycker är kul.

• ninasord
    100kgpappa skrev 2015-11-07 23:20:10 följande:

Bra jobbat!

Kör på i ditt eget tempo, och hitta träningsformer du tycker är kul.

Jag ska fortsätta när jag har energi och utrymme för resten av det teoretiska. Ska klura ut hur jag ska fördela intaget av energin i relation till aktiviteten och lite annat för att vara på den säkra sidan att inte göra någonting fel i onödan. Det är inte så mycket kvar egentligen, men orkar man inte så gör man inte. Att börja röra på mig är inte något problem, snart så. Resten löser sig. Det är främst måendet jag är ute efter, men man blir smidigare på köpet. Glad Jag menar, jag har exv. inte stretcha på evigheter, det ska jag också börja med dagligen.
    I'm not your driver
  • 100kgpappa

Gör inte för mycket vetenskap av det, ät mindre onyttigt, mer nyttigt och rör dig mer, så går det på rätt håll

• ninasord
    100kgpappa skrev 2015-11-08 08:44:40 följande:

Gör inte för mycket vetenskap av det, ät mindre onyttigt, mer nyttigt och rör dig mer, så går det på rätt håll

Fast det är viktigt att veta hur man ska äta för att gå ner i vikt samt/eller bibehålla muskelmassa, det också för att öka förbränningen. Klart att röra på sig är vad det hela går ut på. Jag har skriftarbetet här på skrivbordet och jag ska fortsätta med det så snart jag finner läge eller utrymme för det.
    I'm not your driver
  • ninasord
    100kgpappa skrev 2015-11-08 08:44:40 följande:

Problemet för mig kan vara att jag har en tendens vilja göra saker för grundligt, men i det här fallet är det bara bra. Så snart jag har tagit reda på vad jag behöver blir det som sagt praktik och då känner jag att jag kan bara köra och pusha utan att hamna någon svacka åtminstone inte pga. okunskap.
    I'm not your driver
  • 100kgpappa
    ninasord skrev 2015-11-08 10:21:39 följande:

Problemet för mig kan vara att jag har en tendens vilja göra saker för grundligt, men i det här fallet är det bara bra. Så snart jag har tagit reda på vad jag behöver blir det som sagt praktik och då känner jag att jag kan bara köra och pusha utan att hamna någon svacka åtminstone inte pga. okunskap.

Gör det som passar dig bäst, det är huvudsaken, och lycka till!
  • ninasord
    100kgpappa skrev 2015-11-08 12:25:11 följande:
    Gör det som passar dig bäst, det är huvudsaken, och lycka till!
    Det ska jag, vill bara inte behöva redogöra och förklara för läsarna varför jag inte tar itu med det just för tillfället, men ni kommer att få veta då jag fortsätter med det jag har framför mig eller börjat röra på mig. Tack för kommentar, vill att dom krigsdrabbade ska vet att jag minns.
    I'm not your driver
Svar på tråden Varför argumentet att jag är ett fetto tappar vikt