• Annas95

Gravid, sambon vill att jag gör abort! HJÄLP!!

Jag är 20 år min sambo är 25. Har varit tsm i 5 månader, men vi har känt varandra i 3 år dejtade varandra för 3 år sen men det blev inget då och under tiden har vi varit kompisar och nu är det vi. Och vi är kärare än någonsin. Vi bor ihop också.

Jag har inte användt p-piller vilket jag har sagt från dag 1. Vi har pratat mycket om barn, han vill inte ha då han tycker att han inte kan ta hand om sig själv. Medans jag längtat efter barn och nu är jag gravid. Han vill att jag gör abort men jag vill verkligen inte. Vad ska jag göra? Jag vill inte tvinga han in i att bli pappa.. Samtidigt som jag inte vill göra abort.

• Svar på tråden Gravid, sambon vill att jag gör abort! HJÄLP!!
  • Anonym (Följ ditt hjärta)

Du sa att du inte åt piller. Han visste att du ville ha barn. Han kunde ha skyddat sig.

Vill du ha barnet så behåll det. Du har inte gjort något fel och gör inget fel om du väljer att fortsätta graviditeten.

Var beredd på att det här kommer att skaka ert förhållande, och kanske avsluta det oavsett vad du väljer. Gör ett val du känner att du vill och kan leva med, oavsett om det är ni i framtiden eller inte.

• Anonym (Men)

Hur tänkte han när ni inte använder skydd och han inte vill ha barn då?

• EnGladPingvin

Rent principiellt har du naturligtvis rätt och han visste att du inte år p-piller. Han valde att inte skydda sig. Du gjorde dock också valet att inte göra det trots att du visste hur han kände. Visar på en stor omognad hos er båda. Barn är ett stort beslut som bör vara medvetet och gemensamt. Alla barn förtjänar att vara efterlängtade av både sina föräldrar.

Nu är dock situationen som den är och valet är ditt. Du kan inte förvänta dig att han ska ändra sig, men han kan inte heller förvänta sig att du gör det.Oavsett vilket beslut du tar riskerar ert förhållande att ta mycket stryk och kanske inte klara det. Han kan inte tvinga dig till att göra abort, du kan inte tvinga honom till att stanna hos dig och vara en familj. Kanske han ändrar sig när barnet är fött, men det är långt ifrån säkert.

Hoppas det löser sig till det bästa.

• Anonym (annapanna)

Du ska självklart göra som du vill men du bör räkna med att ert förhållande antagligen inte kommer klara av ett barn. Gå inte och dröm om något familjeliv för det kommer troligtvis inte att hända med den killen.

• Anonym (Sammasits)
    Annas95 skrev 2015-09-20 13:08:26 följande:

Jag är 20 år min sambo är 25. Har varit tsm i 5 månader, men vi har känt varandra i 3 år dejtade varandra för 3 år sen men det blev inget då och under tiden har vi varit kompisar och nu är det vi. Och vi är kärare än någonsin. Vi bor ihop också.

Jag har inte användt p-piller vilket jag har sagt från dag 1. Vi har pratat mycket om barn, han vill inte ha då han tycker att han inte kan ta hand om sig själv. Medans jag längtat efter barn och nu är jag gravid. Han vill att jag gör abort men jag vill verkligen inte. Vad ska jag göra? Jag vill inte tvinga han in i att bli pappa.. Samtidigt som jag inte vill göra abort.

Känner igen mig lite.

Vi har gjort fertilitets utredning och jag blevgravid efter 5 månaders medicinering.

Nu säger min sambo att han inte vill ha barn.....

Jag tänker absolut inte göra abort oavsett vad han säger. Förstår inte att de bara kan vara så jäkla känslo kalla.

Förstår iallafall inte min karl då detta var planerat.......

Men jag tycker du ska lyssna på ditt hjärta.

Han visste du kunde bli med barn å gjorde inget för att skydda sig. Det är lika mycket deras ansvar att skydda sig om de inte vill ha barn. Men tycker ingen kan komma och kräva man ska göra en abort.
  • Anonym (Samma)

Sitter lite i samma sits här.. Förstår intr hur jag ska kunna göra abort. Men sambon vill inte ha barn. Han tycker mina två sen innan räcker.. Som vi har ca 2-3 dagar i veckan. Trodde inte jag ville ha fler barn. Men allt ändras ju när man känner den tröttheten, växtvärken, och allt med.. Vilken v är du?

Svar på tråden Gravid, sambon vill att jag gör abort! HJÄLP!!