• Häxan1355

    Pojkvän prioriterar vuxna barn

    Jag har varit tillsammans med min pojkvän i tre år. Han har två vuxna barn som verkligen är jättebra människor men de är så curlade att de inte går att bo ihop med dem längre tid (gör inget hemma, städar inte efter sig osv), jag har därför egen lägenhet men bor ibland hos dem. Barnen trivs bättre hos pappa och är där väldigt långa perioder. Pappan har då svårt att vara hemma hos mig utan känner att han borde vara hemma med de vuxna barnen. Jag har inga egna barn och har väldigt svårt att förstå hur man bara kan se de vuxna barnens behov och inte se att hans flickvän behöver egentid med honom också. Barnen ska gå före men ska de alltid gå först om de är vuxna?

  • Svar på tråden Pojkvän prioriterar vuxna barn
  • fjanten

    Vissa säger vuxna och talar då om typ 16-åringar, medan andra tänker vuxna som 20+. Vad menar du?

  • Ego Lovers
    fjanten skrev 2015-09-20 14:56:31 följande:

    Vissa säger vuxna och talar då om typ 16-åringar, medan andra tänker vuxna som 20+. Vad menar du?


    Undrar också för vuxen är man inte när man går på gymnasiet
  • Dixie

    Jag undrar också vilken ålder barnen är i? Verkar ju konstigt om din pojkvän måste vara hemma och passa 30-åringar - då hade jag tvivlat på hans omdömen generellt...

  • fjanten
    Ego Lovers skrev 2015-09-20 20:16:08 följande:

    Undrar också för vuxen är man inte när man går på gymnasiet


    Precis. Och jag kan absolut förstå att man vill passa på att umgås med sina nästan-vuxna tonåringar så mycket man kan - innan de flyttar hemifrån och startar sina egna liv. Sedan bör man förstås ha vissa krav på barn i den åldern, som städning och liknande.
  • Ego Lovers
    Häxan1335533 skrev 2015-09-24 16:01:55 följande:

    De är 20 och 23.


    De har precis flyttat ur boet. Det är en stor omställning för alla parter, ge det tid
  • Brumma
    Ego Lovers skrev 2015-09-24 16:04:02 följande:

    De har precis flyttat ur boet. Det är en stor omställning för alla parter, ge det tid


    Flyttat?
  • Birgitta02
    Häxan1335533 skrev 2015-09-24 16:01:55 följande:
    De är 20 och 23.
    Hur vet du det? Du är ju inte TS?
  • Häxan133553

    De har inte flyttat.

    Och jag är TS, för lat för att skaffa ett konto bara.

    Jag stör mig på att pojkvännen kommer med ursäkter som ibland är rena lögner för att vara med barnen istället för med mig, och det är inte så att han är med dem sällan!

    Ämnet är infekterat, jag försöker få honom att klippa navelsträngen lite och få barnen att ta ansvar men det verkar som min pojkvän nästan är beroende av att vara behövd av barnen, nästan som ett knark.

    Finns det något jag kan säga/göra eller ska jag hålla mig utanför?

  • Birgitta02
    Häxan133553 skrev 2015-09-27 18:55:49 följande:
    De har inte flyttat.
    Och jag är TS, för lat för att skaffa ett konto bara.

    Jag stör mig på att pojkvännen kommer med ursäkter som ibland är rena lögner för att vara med barnen istället för med mig, och det är inte så att han är med dem sällan!
    Ämnet är infekterat, jag försöker få honom att klippa navelsträngen lite och få barnen att ta ansvar men det verkar som min pojkvän nästan är beroende av att vara behövd av barnen, nästan som ett knark.

    Finns det något jag kan säga/göra eller ska jag hålla mig utanför?
    Det stod "Häxan1335" vid det allra första inlägget. Och sen är det ändrat?

    Han kanske gillar ungarna bättre än dej? Ställ honom mot väggen. Barnen är stora, och tycker kanske t o m att det är skönt att få vara för sig själva?


Svar på tråden Pojkvän prioriterar vuxna barn