Positiva tester, men negativt blodprov!?
Nu ska ni få en svår nöt att knäcka. Förra veckan fick jag positivt på graviditetstester någon dag innan bim, på flera stycken. På digitalt också som en dag visade gravid 1-2 veckor och två dagar efter bim visade digitalt gravid 2-3 veckor. Två dagar efter detta fick jag smärta i magen och började blöda lite grann (sådär så det bara kom på pappret), så jag fick åka till akuten. Enligt både deras urinprov och blodprov var jag inte gravid. Okej tänkte jag ett extremt tidigt missfall, läkaren gjorde UL och kunde se en förtjockad slemhinna (som man har både vid mens och grav) och sa att min blodblandade flytningar borde öka och utvecklas till en mens närmsta dagarna och att jag nog haft ett befruktat ägg som inte lyckats fästa. Det blev dock tvärtom, mina blodblandade flytningar försvann. Idag testade jag positivt på graviditetstest igen, men ett graviditetstest genom blodprov borde väl ha mer rätt? Jag fattar ingenting. Jag tänkte att om de inte kan se att jag varit gravid genom blodprov att HCG-nivåerna borde ha blivit jättelåga. Tog bara idag igen för att mina symtom är kvar och ingen mens kommer.
Någon med erfarenhet eller spekulationer om vad som pågår? Vill bara att min kropp ska bli som vanligt igen.