• Anonym (Argbiggan)

Dagmar och Rutger!

Min älskade syster väntar tvillingar (första barnen) och jag svävar på moln! Idag fick de reda på könen och presenterade samtidigt tilltänkta namn på de små... Dagmar och Rutger! :((( höll på att sätta i halsen! Är de inte kloka?! Och inför närmsta släktingarna så det är tämligen spikat...

Namnen är så hemska.. Vänder sig i magen. Hur ska jag kunna berätta för vänner utan att de vrider sig av skratt? Suck...

• Svar på tråden Dagmar och Rutger!
  • Sandra8978

Dagmar är fult men ok,
    Rutger är 100% mobboffermaterial.

Stackars barn, är föräldrarna dumma i huvudet annars också eller bara när det kommer till namnval?

• Alvina

Ha ha, ja, det var väl inte precis jättevackra namn, men så länge det inte är dina barn kan och ska du inte lägga dig i.

• Anonym (Dagmar)

Fan vad taskig du är...

• Gokringlan

Jag börjar tycka att detta med återanvändandet av gamla namn, sida vid sida med att man inte vill ha ett "topplistenamn", har gått lite över styr.

Man måste ha ett svenskt gammalt namn, men det kan inte vara Folke, Nils, Ingrid eller Astrid då "alla" småbarn heter så. Då återstår Rutger och Dagmar.

Tough shit liksom.

• Anonym (Argbiggan)
    Anonym (Dagmar) skrev 2015-09-20 19:25:45 följande:

Fan vad taskig du är...

Ledsen, men i den kombon blir det knepigt :(

Inte meningen att såra
  • Sandra8978
    Anonym (Dagmar) skrev 2015-09-20 19:25:45 följande:

Fan vad taskig du är...

Verkligen?
    TS kan lätt knipa käft.
    Det ända som händer är att hon ökar risken att "Rutger" blir mobboffer nummer 1 i sin skolgång. 
    Det vore taskigt.
  • Anonym (Fula)

"Rutger Jönåker". Nej,huvva för båda, men speciellt Rutger. Känner en jättetrevlig Dagmar, men hon är nästan 90 år.

• Anonym (Grabben brevid)

Värsta jag hört hittills. OK att det inte finns ett pojknamn fulare än Otto men va fan Rutger liksom. Kom igen, funkar inte alls. Rutger Jönåker...

• Anonym (K)

Dagmar är fint, tycker jag, men jag måste medge att jag också har svårt för namnet Rutger. Det låter så hackigt och konstigt med "tg" där i mitten och namnet har väl dessutom lite av en töntstämpel. Men nu är det som det är. Det är inte dina barn och därmed inte du som bestämmer namnen. Bara att vänja sig så gott det går!

Svar på tråden Dagmar och Rutger!