Klump i halsen
Hej!
Jag har under en längre tid känt av symtom i min hals. Det har kommit och gått under flera års tid nu.
Bland annat en klumpkänsla i halsen, det har känts som det sitter något i halsen som inte försvinner när man sväljer men man känner verkligen att det sitter något som åker ner men upp igen.
Jag har blivit utredd på vc och tagit prov på sköldkörteln och ´lite annat som allt var bra. Då sa dom att jag hade ångest och var stressad. Detta ´var för ca 2,5 år sedan nu.
Men nu har symtomen blivit värre och mer påtagliga. Klumpkänslan är värre och det känns som en stor golfboll som trycker sig upp i halsen ibland, och när jag sväljer så känns det verkligen som att det är något långt ner i halsen. Det kommer och går. Ibland ´med flera veckors mellanrum.
Men som idag så har jag känt av det hela dagen. Det trycker i halsen, långt ner.. Vid struphuvudet ungefär. Sen helt plöstligt kommer klumpkänslan som hller i sig i kanske 40 sekunder sen försvinner det. Men äter jag samtidigt så känner jag inte av klumpen, men dricker jag så känns det i halsen, som när man sväljer fel o det gör lite ont. Så har det hållit på hela dagen idag, det kan ta någon timme mellan varje "attack" ibland tätare.. Och känns som det trycker så man får lite andnöd samtidigt. Ibland irriterar det så jag får hosta till också. Efter detta så brukar det göra lite ont vid struphuvudet dagen efter. Som att det ömmar typ. Och en konstig känsla i halsen samt att jag kan bli torr långt ner i halsen.
När jag äter så gör det ont längre ner i halsen ibland. Och efter nästan VARJE måltid så känns det likadant som när man får en adrenalinkick, fast jag blir trött samtidigt, orkar inte göra något till skillnad från när man får en adrenalinkick.
Mitt hjärta börjar slå hårdare o snabbt o jag blir darrig o trött o känner mig konstig. Plus att det kan hugga till helt plötsligt i strupen emellanåt.
Någon som vet vad detta skulle kunna vara eller har känt likadant? Ska ringa vc imorgon och hoppas på att dom kollar upp det ordentligt..
Vet att min mamma äter levaxin för hon har problem med sköldkörteln. Även några av mina kusiner gör det samt min morfar. Min mamma tog flera prover som visade sig vara bra innan hon fick en annan läkare som kollade antikropparna där dom då såg att hon hade underproduktion tror jag det hette..
Har ju tagit prov på sköldkörteln två gånger som dom sagt varit bra, senast för 3 månader sedan när jag var gravid. Dock vet jag ju inte vad dom kollade.