• vargunge

    Inloggad på Messenger?

    Hej! Jag undrar hur Messenger fungerar tillsammans med Facebook?
    Min ex flickvän har flirtat senaste tiden med min bästa vän och då händer något på Messenger som förbryllar mig... 
      Flera gånger kan jag se att min ex är inloggad och utloggad samtidigt som min kompis. Idag gick exet ut för 32 minuter sedan, och kompisen för 31...  Är det så att man syns som inloggad om man bara är inne på Facebook, eller är inloggningen frånskild  från FB? 
    Hur fungerar det?

  • Svar på tråden Inloggad på Messenger?
  • Karpalo

    Både och. I vanliga fall är man inloggad på messenger då man är inloggad på fb men man kan även välja att stänga av chatten manuellt (alltså logga ut).

  • Anonym (Exet)
    vargunge skrev 2015-09-21 09:11:48 följande:

    Hej! Jag undrar hur Messenger fungerar tillsammans med Facebook?
    Min ex flickvän har flirtat senaste tiden med min bästa vän och då händer något på Messenger som förbryllar mig... 
      Flera gånger kan jag se att min ex är inloggad och utloggad samtidigt som min kompis. Idag gick exet ut för 32 minuter sedan, och kompisen för 31...  Är det så att man syns som inloggad om man bara är inne på Facebook, eller är inloggningen frånskild  från FB? 
    Hur fungerar det?


    Om det är ditt ex som du skriver skall väl du ta och skita i det!
  • Anonym (.)
    Anonym (Exet) skrev 2015-09-21 12:45:29 följande:

    Om det är ditt ex som du skriver skall väl du ta och skita i det!


    Du missar att han i samma mening också skriver "med min bäste vän" ?
  • hejnina

    Och?


    Anonym (.) skrev 2015-09-21 18:29:19 följande:

    Du missar att han i samma mening också skriver "med min bäste vän" ?


    Och? TS ska väl ändå skita i vad exet gör? Och fråga sin bästa vän om det är något särskilt hen undrar över.
  • Anonym (Exet)
    Anonym (.) skrev 2015-09-21 18:29:19 följande:
    Du missar att han i samma mening också skriver "med min bäste vän" ?
    Nä, jag missar ingenting. Det är ett ex. Han skall skita i vad hon gör, vill han sin polare något är det bara att fråga. Vilken jävla fjant.
  • Anonym (.)
    hejnina skrev 2015-09-21 18:32:31 följande:

    Och?

    Och? TS ska väl ändå skita i vad exet gör? Och fråga sin bästa vän om det är något särskilt hen undrar över.


    Ja, men hen ska definitivt inte skita i sin bäste vän.

    Att exet råkar vara inblandad är ju olyckligt..
  • Anonym (.)
    Anonym (Exet) skrev 2015-09-21 19:13:46 följande:

    Nä, jag missar ingenting. Det är ett ex. Han skall skita i vad hon gör, vill han sin polare något är det bara att fråga. Vilken jävla fjant.


    Se ovan.
  • vargunge

    Aj... jag skriver aldrig "hen"!
    Klart att jag ska fråga min kompis om vad han pysslar med! Men han (han) är en tam tönt, så om hon (min ex) vill dejta med honom, så är det ok. Jag har många vänner, så jag kan lika väl stänga av honom.
    Frågan var väl mer om hur FB fungerade. Men jag tror jag fått lite koll på det... tror jag?

  • hejnina
    vargunge skrev 2015-09-21 21:37:35 följande:

    Aj... jag skriver aldrig "hen"!

    Klart att jag ska fråga min kompis om vad han pysslar med! Men han (han) är en tam tönt, så om hon (min ex) vill dejta med honom, så är det ok. Jag har många vänner, så jag kan lika väl stänga av honom.

    Frågan var väl mer om hur FB fungerade. Men jag tror jag fått lite koll på det... tror jag?


    Jag skrev hen för att jag inte vet om du är kvinna eller man. Att din exflickvän är en hon är väl ganska glasklart. Oavsett så ska du skita i vad din exflickvän gör och även om.hon dejtar din bästa vän så är det inte otrohet.
  • hejnina
    Anonym (.) skrev 2015-09-21 19:24:11 följande:

    Ja, men hen ska definitivt inte skita i sin bäste vän.

    Att exet råkar vara inblandad är ju olyckligt..


    Fast om man undrar något som rör bästa vännen så frågar man väl bästa vännen? Man håller väl inte på och snokar runt och insinuerar att det är otrohet (som tex genom att skriva inlägg under otrohet på ett forum. Det är inte otrohet.)
  • vargunge

    Nej... det var kanske fel tråd...
    I helgen har dom i.a.f. varit ute och festat tillsammans. Det som var tråkigt var att varken han eller hon berättade det dagen efter när vi hade kontakt... 
    Sen brukar jag inte snoka runt! Jag frågade inte ens min kompis något när vi sågs utan väntade mig att han skulle säga något. Hade jag dejtat en av mina kompisars flickvän skulle jag ha sagt det för att undvika missförstånd för alla parter. 
    Otrohet?... nja. fast på ett vis är det det. Att bli utestängd från sin flickvän och kompis? Ja, det är inte alls trevligt och är ingen bra grund för tilliten.

  • hejnina
    vargunge skrev 2015-09-28 11:42:18 följande:

    Otrohet?... nja. fast på ett vis är det det. Att bli utestängd från sin flickvän och kompis? Ja, det är inte alls trevligt och är ingen bra grund för tilliten.


    Din kompis är kanske inte så schysst. Men flickvän? Det är ditt ex ju. Skit i vad ditt ex gör och dumpa din kompis om du tycker han beter sig illa.
Svar på tråden Inloggad på Messenger?