• tussan

missfall o skrapad. När törs man försöka igen?

Första barnet o jag fick missfall i vecka 9, fick åka in akut o blev skrapad då allt inte hade kommit ut o ja hade hemsla blödningar o blodvärdet sjönk skapligt. Fick ligga kvar två dagar på sjukan o sedan åka hem. Detta va fyra veckor sen de hände,känner att ja ändå hämtat mig skapligt men mår ändå psykiskt dåligt över missfallet..vad hände o varför lixom:( jag som va så niga med allt. Flera som fått missfall o blivit skrapade?:( när vågar man försöka igen egentligen? :( ska man vänta nån mens elr äre bara kö på? Läkaren rekomendera att ja skulle börja me p pillrena för o få igång mensen..började på ny karta efter skrapningen men blödde hela kartan så vet inte alls när ja skulle haft mensen:( kanske tar ett tag för kroppen ??

Är inne på andra kartan nu...

Som sagt detta var ca 4-5 veckor sen de hände o jag o sambon har inte haft sex än pga ab att ja blödit. Ska på efterkontroll i veckan hos gyn för o se så allt e okej...:(

• Svar på tråden missfall o skrapad. När törs man försöka igen?
  • Anonym (A)

Beklagar ditt missfall! Fick två i rad innan jag blev gravid den här gången, är i v 23 nu :) andra missfallet blev skrapning för min del också, läkaren rekommendera mig att inte bli gravid på 3 menstruationer så kroppen fick läka ordentligt. Tog sju månader för mig att bli gravid igen efter skrapningen och allt har gått bra denna graviditet tack och lov. Han sa inget om att äta p-piller eller så utan kroppen kom igång av sig självt efter ca 2 mån, hade då regelbundna menstruationer och äl. Hoppas du blir gravid snart igen och att det går bättre nästa gång! :)

• tussan

Ja ma va så glad över graviditeten o så sluta de sådär :( då lär ja vänta två-tre mensar till...När ja blev gravid första gången så så sluta ja me p piller kartan o blev gravid direkt iaf..fattar inte varför läkaren bad mej o börja me p piller direkt efter aborten..han sa nåt om att de kan hjälpa kroppen o få igång mensen o så..men ja vet inte...

Svar på tråden missfall o skrapad. När törs man försöka igen?