• Vasarru

    Gravida flerbarnsmorsor!

    Hej! Jag väntar femte barnet 2016 och skulle så gärna vilja prata med fler erfarna flerbarnsmammor, som väntar barn.
    Hur får vi tiden och orken att räcka till? Hur tätt är det mellan barnen? Vad är våra rädslor/förhoppningar? Och måste man verkligen ha ett eget rum för varje barn?

    Jamen sånt ni vet, som handlar om livspusslet och våra små hjärtan.
    Någon?

  • Svar på tråden Gravida flerbarnsmorsor!
  • Anonym (Wie)

    Hej! Kul med fler som har många barn! Själv väntar jag bebis nr 7 som beräknas komma om 5 veckor :) Känns som den lilla gärna får komma nu då det börjar bli tungt! När är du beräknad? Jag har sen innan tre pojkar och tre flickor i åldrarna 1-12 år :)

  • Madelen21

    hej hej
    jag väntar mitt 4e barn bf 28/2 ska på ul nästa vecka
    mina barn är 8 5 och 2år. Mina 2 älsta delar rum å minsta sover med oss.
    Det funkar fint så. Vi har ganska precis 3 år mellan våra barn. Blir lite tätare nu då vår minsta blir 2 1/2 då bäbisen kommer.

    Vi ska kolla kön på ul. Gjorde det med 2an å trean å det stämde.
    Jag är inte orolig för förlossningen eller så.
    Min första förlossning var en mardröm som slutade i en sfinkterruptur ( bristning hela vägen till rumpan) Den tog lång tid 14.5 timmar å jag fick värkstimulerande dropp pga massa saker... Så när vi väntade tvåan så var jag jätteorolig att det skulle bli lika igen.. Men det blev inte alls så.. Med tvåan tog det 7 timmar å trean typ 5 timmar. Trean var den bästa förlossningen. Ingen bristning med varken tvåan eller trean. Jag längtar till rutin ul :)
    Synd jag inte hinner få veta kön i helgen, vi ska på klädbytardag då å jag tänker väl att jag ska köpa nått. får köpa neutralt :)

    Vi har 1 flicka å 2 pojkar. Flickan är 8 å pojkarna 5 och 2 :)

  • Anonym (mamma-mu)

    Hej.

    Väntar mitt fjärde i slutet av November. Har en pojke 5 år, flicka 4 år och en flicka på 2.
    Denna graviditet har tärt på min kropp lite extra, men jag skulle tro att det har med stress att göra, samt täta graviditeter.

    Är inte orolig inför förlossning, utan snarare så ser jag fram emot det och önskade att jag redan var i vecka 38 eller 39.

  • Vasarru

    hej, vad kul! Jag är i starten och har lång väg kvar, men tiden går ju fort med 4 barn, hus, man och 2 hundar. Fick 2 MA i våras och somras så jag är rädd... väldigt rädd.

  • Anonym (4 barn)

    Hej! Ska ha mitt 4 de om ca 2 veckor! Har pojke på 14 flicka 11 och pojke på 8 så man typ börjar om på nytt känns det som. Jag tycker att småbarns tiden har varit enkel med alla barnen men däremot blir allt jobbigare och svårare när dem blir äldre. För dem får sitt eget tycke mm. För att inte tala om puberteten ;)

  • Två prinsar

    Hej
    Jag väntar mitt 6:e barn, 5:e biologiska. Vi har en liten som är familjehems placerad hos oss. Jag har pojke på 12, pojke på 10, en flicka som skulle varit 7 nu, men som tyvärr gick bort för 2 år sedan...
    en pojke på 2 och så vår placering på 4 månader??. Denna bebisen är beräknad till april 2016 så det blir 11 månader mellan de 2 sista. Full rulle. Vi bor så pass stort så alla har varsitt rum, men annars tycker inte jag det spelar någon roll om barnen delar rum, sålänge dom själva oxå vill det.
    Förlossningen ser jag framemot, har bestämt mig för att vara mycket stående denna gången då jag legat ner under de andra förlossningarna.,har ni gjort kub? Eller ska ni göra? Jag har tagit blodprovet och ska göra ul den 13/10.

Svar på tråden Gravida flerbarnsmorsor!