• Anonym2117

Ägglossningstest

Hej! Vi har försökt med nr 2 i snart ett år och jag har vid några tillfällen provat ägglossningstest, min fråga är:

Är där alltid ett svagt streck (på de med två sträck) el de kan vara helt blanka? Idag tog jag ett test bara precis för jag vet att jac inte har äl och det visade ett rätt tydligt andra sträck.

Tacksam för svar! ????

• Svar på tråden Ägglossningstest
  • Trixxilump

Det andra strecket ska va lika starkt eller starkare än kontrolltestet för att det ska räknas som positivt.

Är testet helt blankt kan det vara ett fabriksfel o då ska man ta ett till.

När jag körde med stickor så kunde jag ha 2 sträck flera dagar innan själva ägglossningstestet visade en sk stegring. Då båda strecken var lika starka o ibland starkare än kontrollsträcket.

Nu använder jag CB ägglossningstest. Den har räckt 3 månader o har fortfarande 2 stickor kvar. Mkt enklare då man bara får en blinkande gubbe o då vet man att det är på gång. Kräver dock att man har lite koll på när ägglossningen brukar inträffa.

Jag blev galen på de andra stickorna som jag dessutom försökte tyda o vinkla i alla möjliga vinklar.

Lycka till mvh

• Anonym2117

Tack för ditt utförliga svar o bra tips! Jo tack, det kan göra en tokig men bör det bli ett ganska tydligt sträck 2-3 dagar innan mens tro?

Vi får hoppas på det bästa!

• Anonym2117

Tack för ditt utförliga svar o bra tips! Jo tack, det kan göra en tokig men bör det bli ett ganska tydligt sträck 2-3 dagar innan mens tro?

• Trixxilump
    Anonym2117 skrev 2015-09-21 21:07:14 följande:

Tack tack :)

Om du har regelbunden mens så kommer du märka skillnaden.

Jag gjorde nåt man inte ska göra. Jag sparde alla äl stickor under de dagar jag inte hade mens o skrev datum på dom. Sen tog jag fram dom o såg en klar skillnad på dag 13

O så löste jag det för mig. Det gjorde att jag sparde en hel del ältest. Eftersom jag då bara testadade några dagar innan o visste hur det skulle se ut.

Och då behövde jag inte jaga äl så mkt. Kram o lycka till
Svar på tråden Ägglossningstest