• Anonym (TS)

VARNING ÄCKLIG BILD

Hej ! Behöver bara få veta om någon annan har tappat så mycket hår som mig !? :( Sista månaden tappar jag jätte mycket hår när jag duschar känns som att allt åker ner bara ! Börjar fundera på om jag har Leukemi eller någon cancersjukdom. Är 22 år och frisk ..

• Svar på tråden VARNING ÄCKLIG BILD
  • Anonym (TS)

Pufffaaar

• hejnina

Man kan tappa hår av många olika anledningar. Stress eller vitaminbrist tillexempel. Eller så är det bara en period då man tappar mer. Det kan ju förstås vara något allvarligt också men mer troligt tror jag det är att du nojar över att du tappar hår vilket skapar stress vilket gör att du tappar ännu mer hår. Men är du orolig så gå till vårdcentralen. Kram

• Anonym (Mattias)
    Anonym (TS) skrev 2015-09-21 23:31:26 följande:

Pufffaaar

En tjejkompis hade tjockt fint hår till hon var 28-29 ungefär. Sen dubbeljobbade hon. Eller hon jobbade deltid samtidigt som hon gjorde ett exjobb på "halvfart" som tog en hel del tid på kvällar och helger. Hon tjänade dåligt och hade precis flyttat. Stressade nog omedvetet en hel del som man så lätt gör i perioder i livet utan att riktigt inse det själv. Det är sånt man lätt upptäcker efteråt.

I alla fall så tappade den här tjejen en del hår då och har än idag stripigt och ganska tunnt hår. Trots att hon idag mår prima och lever ett jättebra och harmoniskt liv.
  • Anonym (Mattias)

Men varför just du tappar hår? Vet ej.. Gå till vårdcentra!

• Anonym (TS)

Tack så mycket för era svar . Ska avvakta lite , fortsätter det så får jag gå till vc. Kram

• Anonym (Nåt annat)

Det är inte cancern som gör att man tappar hår, det är cellgifterna. Jag tappar massa hår när jag tvättar det, ser ut som det ligger en tillplattad död mus på golvet typ. Å jag mår fint :)

• Iowhannah

Är du 22 år så vet du nog också att man inte tappar hår av cancer, man tappar hår som en bieffekt av strålningsbehandlingen.

Kan nog vara stress. Eller ändrade kostvanor. Eller så kan det bero på årstiden. Det kan bara du veta. Jag brukar tappa mer hår på hösten.

• Monchichier

Jag tappar stört mycket hår varje gång jag tvättar håret. Men det är för att jag alltid har det uppsatt resten av tiden. Och man tvättar ju inte håret varje dag liksom..

• pigglet

Min "hårtvätt-hög" är dubbelt så sort.

Och som sagt: man tappar inte håret för att man har cancer. Men det är ganska vanligt att man gör det av behandlingen.

Min dotter läser just om kroppen i no. Man tapper 100 hårstrån/dag. (Bara börja räkna)

Svar på tråden VARNING ÄCKLIG BILD