• karinjanson

Konstiga blödningar

Den eviga frågan, mens eller inte?!

Såhär är läget;

Jag slutade äta piller för snart ett år sedan. Sedan dess har mensen kommit regelbundet, en gång en dag försent, och alltid varat fyra dagar. Hade ägglossning runt 9/9, beräknade mensen på torsdag. I lördags kväll började jag blöda "normalmycket" och fattade ingenting! Idag måndag har jag tydligen blödit klart, och fattar ännu mindre!

Blev hemskt besviken i lördags och tänkte att det inte blivit något den här månaden heller, men nu blir jag fundersam. Har alltid kraftig mensvärk minst 36 timmar i vanliga fall, nu har jag inte alls haft ont, annat än lite på höger sida "där nere".

Vad ska jag göra nu? Är livrädd för att ta gravtest och få ett negativt besked, då bryter jag nog ihop.

• Svar på tråden Konstiga blödningar
  • Anonym (Flower)

Svårt läge! Man kan ju blöda lite även om man är gravid... Du hade alltså riktig ägglossning?

Jag är med förvirrad. Hade ej planerat fler barn. Har två barn. Men råkade göra det utan skydd en gång och kan hända jag hade ägglossning. Nu är jag tre dagar sen. Har väl gått över max en dag förr om jag oroat mig. Men skulle haft mens i söndags. Det brukar börja med brun flytning dagen innan. Humörförändring, lite ömma bröst och nån finne. Sen är det igång.men jag har gjort test i tre dagar. Negativt på alla! Rfsu och CB, CB digital. Vet att en del får plus senare. Med mitt barn nr två fick jag plus på Bim+4. Med första barnet kanske Bim+3. Alltid svaga streck som blev starkare sen. Men nu känns det i kroppen som när jag väntade dem! Molande värk som kommer och går. Kissar ofta. Irriterad. Brösten är spända. Brukar inte ha mensvärk innan mens. Inte heller ha pms i över en vecka som det känns som jag haft nu! Har molat sen torsdags i magen! Nyss kom en rosa flytning. Tänkte att nu kommer mensen! Men inget mer. Känns som jag blev lite lycklig ändå om jag var gravid fastän vi inte tänkt oss fler.. Men negativa test är ju inte kul. Inget svagt streck - Ingenting. Får se om mensen kommer igång ändå... Annars testar jag på fre igen. Då har jag gått fem dagar över.

• karinjanson

Ja jag hade ägglossning, det vet jag. Jag har iallafall köpt test nu,tänkte vänta till fredag och testa då. Då är mensen två dagar sen, om den nu inte kommer :P

Jag mår som vanligt, lite gråtig bara men det kan nog ha med tröttheten att göra. Ja, också är jag ju väldigt trött också, men det är man väl ibland :)

Fy vad jobbigt, men ändå spännande, att inte veta!

Jag håller tummarna för dig, vilket resultat du än vill ha :)

• Anonym (Flower)

Ingen mens idag heller. Inget plus! Fast tog inte på morgonurin. Känns som det borde visa nu ju ????

• karinjanson

Ingen mens här heller! Tänkte testa imorgon, men funderar på det här med morgonurin. Jag jobbar natt nu, vilket alltså borde betyda att mitt "morgonurin" är när jag vaknar imorgon på dagen, eller? Fast om det gått långt så ska det väl inte spela någon roll när man kissar på dygnet? Jag har ju visserligen bara gått en dag över imorgon..

• mor2012

Jag ansluter mig till denna tråd där våra kroppar verkar fått spel????
    Min mens var sen två dagar och jag hade ömma bröstvårtor , liksom obehagligt att ha bh på sig.
    Hade lite mys på morgonen onsdag morgon och nån brun flytning kom, sen lite rosa och så men det blev inget riktigt flyt på det hela utan bara när man torkar sig. Denna blödning beter sig inte alls som vanlig mens och min kropp forsätter visa symptom , brösten, humörsvängningar , ont av söta och starka dofter . Tanken på kött eller sött vänder sig i magen och popcorn är det enda som är gott. Om detta är min mens så kommer jag aldrig mer lita på min kropp för den har ju blivit galen.
    Får minus på Stickan hela tiden men funderar på om medicinen jag äter påverkar (concerta)
    Är jag gravid måste ju den bort fort som bara den, det är ju liksom drogliknade substanser där i :/.

• Anonym (Flower)

Mensen kom med ett brak inatt, fem dagar sen blev den. Värsta mensvärken jag haft sedan jag var tonåring! Knepigt!!!!

• karinjanson

Ingen mens, inget plus.. det var väl mensen som var alldeles för tidig och väldigt sparsam den här månaden. Så himla tråkigt!

• karinjanson

Update!

Har mått hemskt konstigt sista veckorna, oerhört trött i både knopp och kropp,konstant styva bröstvårtor, ömma bröst som sjutton och krånglig mage. Kände inte av någon ägglossning heller (brukar alltid känna väldigt väl).

Beräknad mens i söndags, började blöda på kvällen och måndag kväll slutade jag blöda. Inget mer blödande förrän nu ikväll igen, mycket mindre än vanligt men ändock.

Vad är det som händer? Överanalyserar jag alltihop? Kanske kroppen bara har en konstig månad?

• Almaelisabeth

Hej! Jag hoppar in här på tråden!

Det är så att sambon o jag försöker bli gravida, ska ha bm på söndag, men nu igår kväll så gick jag på toan och då så kom det (ursäkta) men en rosa kletig flytning när jag torka mig...

Sen var det inte mer men när jag kom hem på kvällen stoppade jag i en tampong för säkerhets skull. Senare på kvällen tog jag ur den o det fanns knappt något blod på,

Sov med binda, men inget på den imorse.

Men däremot kom det typ 2 droppar ner i toan, är ungefär ljus ljus röda i färgen, och lite när jag torka mig.

Är det tidig mens eller är förhoppningarna för stora att det är en nidis?

Snälla hjälp mig någon

• eid

Hmm.. Konstigt, hur går det för dig?

Jag har har en jobbig månad, fick mens i torsdags kväll (BIM +11) brukar alltid annars vara regelbunden. Testade negativt tre gånger under de 11 dagarna och hade vad jag skulle gissa var graviditetssymptom (illamående, irriterad, svullen mage etc.). Om jag bara har inbillat mig och det har påverkat kroppen blir jag nästan rädd!

Har någon av er använt ägglossningstester som ni kan rekommendera? Inför kommande månad tänkte jag göra ett försök med tester eftersom vi längtar så himla mycket efter en liten!

Svar på tråden Konstiga blödningar