• Anonym (Två sidor av myntet)

Killar - hur bemöter jag bäst erektionsbesvär?

Hej!

Hoppas att det finns några män som orkar hjälpa mig med lite tips. Min kille är inte jätteung längre och jag märker att det inte riktigt "vill sig" som när vi träffades för några år sen.
    Jag har också gått upp ca 5 kg, har stl 36/38 till ca medellängd, och för min ålder borde jag nog vara helt okej, tror jag, men det är inte så lätt att veta, han säger inte så mycket om det.

Han säger inte så mycket överhuvudtaget om sådant som är känsligt, men det kommer en och annan kommentar som gör att jag har förstått att han stör sig på det här problemet, som efter min egen bedömning dock inte är jättestort. För min del vore det inget problem alls om han bara såg det som naturligt att ha lite mer förspel/efterspel/mellanspel tills petterniklas är med på noterna igen och ev ta hjälp av nån lämplig leksak. Jag tycker INTE det  "står och faller" med hans erektion.

Men han är ganska konservativ och jag märker hur hans självkänsla får en törn var gång han inte lyckas få och sen behålla en erektion genom hela samlaget. Det får tyvärr också den effekten att han måste skynda sig att komma in i mig när han är hård nog fast jag  kanske inte egentligen är så sugen ännu, och sen får jag stressa på min egen orgasm allt jag kan och det blir som en kapplöpning, ska jag hinna innan det är för sent..? P g a det blir det också så, att jag drar mig för att t ex suga honom i lugn och ro, för det förkortar ju hållbarheten ytterligare, om man säger så. 

Det går allt längre mellan gångerna, (vilket knappast hjälper till att hålla förmågan intakt, väl?) och jag vet inte ens om det beror på att han inte vill eller inte "vågar". Jag blir avvisad minst varannan gång jag tar initiativ, själv tar han kanske vart tionde initiativ.

Där är problemet, för min del. Inte i erektionen som sådan.

Och jag vet vare sig ut eller in, jag har försökt att hinta  om att jag behöver att det får ta lite längre tid för att hinna njuta, har försökt också att avdramatisera hans "problem" och förklara att jag inte ser några problem med det, och jag försöker verkligen att inte ta det personligt.

Vad tror ni, beror det på att jag har gått upp fem kilo, på hans ålder (snart 50), eller på att vi varit ihop några år nu?

Och hur bemöter jag det bäst/mest effektivt? Helst utan långa samtal, för det är fel metod med honom.
    Allas erfarenheter och tips är välkomna, så länge de är välmenta, men jag vill gärna undanbe mig raljanta svar... 

• Svar på tråden Killar - hur bemöter jag bäst erektionsbesvär?
  • Anonym (Leopold L)

Huruvida vikten spelar någon roll är högst individuellt, men som jag ser det så är din (obetydliga) viktförändring fullständigt irrelevant i sammanhanget. Enbart antal kilon säger ingenting. Är de hyfsat välplacerade så kan även en kraftig övervikt bidra till att man lättare får upp den. Hans ålder och hur länge ni varit ihop - ja, bägge kan påverka fast inte nödvändigtvis.  

Har ni provat att ha sex direkt på morgonen efter en natts lång god sömn när han är utvilad och har morgonstånd? Det kan underlätta. Du skriver att han är konservativ. Om han är öppen för det så kan det ge god effekt att få anus och prostatan stimulerade. Känslan av att göra en handling som är snuskig och förbjuden kan också göra attt man lättare får upp den.  

Förspelet är högst väsentligt och bör få ta lång tid samt vara kreativt. Som man vill jag ha mycket kroppskontakt och blöta passionerade kyssar, det ökar kåtheten avsevärt. Låter du honom slicka våt fitta? Ytterligare en faktor som underlättar erektion. Det är mycket viktigt att han känner sig åtrådd av dig och att du visar att du njuter av hela hans kropp och av beröringen, inte bara av penetrationssexet. Jag förutsätter att ömsesidig massage med mera ingår i ert förspel.  

Som man är det lätt att få prestationsångest, eftersom alla män förväntas leverera. Alltid vara stor, hård och uthållig på kommando. Medan kvinnan alltid har rätt att säga ifrån, så förväntas mannen alltid vara redo när kvinnan vill. Låt därför de intima stunderna vara förutsättningslösa, utan någon planering, utan några krav på slutmål att det nödvändigtvis måste leda någonstans. Det som sker, det sker.   

• Anonym (Liknande)

Intressant frågeställning. Jag är själv i samma situation, men vet inte riktigt hur jag ska hantera det.

• Anonym (Gnett)
    Anonym (Leopold L) skrev 2015-09-22 02:54:31 följande:

Huruvida vikten spelar någon roll är högst individuellt, men som jag ser det så är din (obetydliga) viktförändring fullständigt irrelevant i sammanhanget. Enbart antal kilon säger ingenting. Är de hyfsat välplacerade så kan även en kraftig övervikt bidra till att man lättare får upp den. Hans ålder och hur länge ni varit ihop - ja, bägge kan påverka fast inte nödvändigtvis.  

Har ni provat att ha sex direkt på morgonen efter en natts lång god sömn när han är utvilad och har morgonstånd? Det kan underlätta. Du skriver att han är konservativ. Om han är öppen för det så kan det ge god effekt att få anus och prostatan stimulerade. Känslan av att göra en handling som är snuskig och förbjuden kan också göra attt man lättare får upp den.  

Förspelet är högst väsentligt och bör få ta lång tid samt vara kreativt. Som man vill jag ha mycket kroppskontakt och blöta passionerade kyssar, det ökar kåtheten avsevärt. Låter du honom slicka våt fitta? Ytterligare en faktor som underlättar erektion. Det är mycket viktigt att han känner sig åtrådd av dig och att du visar att du njuter av hela hans kropp och av beröringen, inte bara av penetrationssexet. Jag förutsätter att ömsesidig massage med mera ingår i ert förspel.  

Som man är det lätt att få prestationsångest, eftersom alla män förväntas leverera. Alltid vara stor, hård och uthållig på kommando. Medan kvinnan alltid har rätt att säga ifrån, så förväntas mannen alltid vara redo när kvinnan vill. Låt därför de intima stunderna vara förutsättningslösa, utan någon planering, utan några krav på slutmål att det nödvändigtvis måste leda någonstans. Det som sker, det sker.   

Kan inte säga det bättre själv.

Tror Ts behöver visa honom vägen på så sätt att han känner din åtrå och glädje. Och att åtrån är en förutsättningslös sådan.

Lek med era kroppar och låt hans erektion komma och gå utan att han ska prestera. Efter x antal tillfällen har du troligtvis programerarna/präglat bort hans misstro till det motsatta. Han lär sig förhoppningsvis att känna och inte tänka.

En glad, kåt pertner är bästa boten.
  • Anonym (Två sidor av myntet)

Tack för svar. Jag skulle gärna erbjuda mig att bli slickad, hehe, men han kan inte p g a en skada, enkelt uttryckt. Men kan nog ställa mig över honom. Sämsta positionen för min egen del, men om han gillar det så kanske... Värt ett försök! Måste bara få honom att raka sig först, för han sticks nåt hemskt, och det kan jag liksom inte ignorera.

På morgonen funkar det faktiskt lite bättre, men han är ofta uppe tidigare än jag och kommer tillbaka påklädd. Är det fortfarande lättare några timmar efter det att man har vaknat eller är tillfället förlorat senare på förmiddagen?

Och åh, det låter underbart med långa förspel, det är ju precis det jag själv vill ha men jag upplever honom som så ointresserad av allmänt gos och smek - det ger noll gensvar och mitt intryck är att allt bara är "vägen mot skrevet". Det är jättesvårt att vara så där varm och passionerad som jag egentligen skulle vilja vara när gensvaret är så sparsamt och jag börjar undra om jag inte är nog attraktiv..! men jag ska testa med mer passion i kyssarna, dem brukar han svara på.

Han brukar tycka det funkar bäst  bakifrån, vilket jag i o f s inte har nåt emot, men jag får svårt att själv komma i den positionen och iom att tiden vi klarar är begränsad och för/efterspel är lite väl torftigt, så behöver jag en stund i nån annan ställning först...

Bakre regionerna kan vi ju glömma att jag får ta på. 

Jag är mer frikostig än han med komplimanger för hur han ser ut etc, men han kan liksom inte ta det utan bara skojar bort det, som om det vore löjligt att jag skulle tycka att han är fin. Det brukar jag bli arg på honom för, säga att han inte har rätt att försöka ta ifrån mig åsikten att han är attraktiv.

Men angående initiativ, ska jag sluta det och låta honom när han känner att det nog ska gå bra, eller ska jag fortsätta?

Hur ska jag bäst reagera när jag märker att det inte riktigt funkar men han försöker ändå, ska jag avbryta och låta oss göra nåt annat än så som vi just gör,  eller låtsas att jag inte märker det och försöka komma med egen assistans (som jag gör nu)..? Tyvärr gör det mitt eget sexliv ganska trist i längden, men just nu måste jag ju få honom att vilja/våga.

Är det okej att "erbjuda sig" att suga eller uppfattas det bara som ett desperat försök att få den att stå, att den bara MÅSTE det liksom, så det blir en värre press istället för en hjälp att komma vidare?

Svar på tråden Killar - hur bemöter jag bäst erektionsbesvär?